Utmaning: Mitt vanliga hem

Jag hittade denna utmaningen Hos Elin, Andreas o Noel och jag vill utmana alla andra som läser min blogg att göra desamma! Och gärna lämna ett spår i gästboken så jag kan kolla in era inlägg sen ;)

Utmaningen går alltså ut på att visa sitt alldelles vanliga hem! Inte så som det ser ut när du ska ha gäster utan alldelles vardagligt!

Hela mitt hem är i kaos just nu men jag är bara ärlig ;D


Välkommen in till oss! ;D
Här i våran hall har vi oftast diverse mössor o vantar utspridda på golvet eftersom det är våran lillasysters stora hobby att gå igenom våra korgar som vi har i hyllan till vänster. Just nu låg det visst BARA en strumpa och lite leksaker ;)
Dammsugaren står där IFALL jag får lite tid över.... öhh? Ja visst får itne alla lite tid över?? (INTE jag)


Hallen åt andra hållet, och där sitter Lillasyster som hon bör ja.. :P
I vänstra hörnet lägger jag tvätt som jag senare vid tillfälle lägger in i rätt tvättkorg.
Bamse-kortet på dörren har setat där sen Elliot va lika liten som Nelli och ibland står dom båda där och kollar på Bamse och hans vänner ;)


Till höger innanför dörren ligger badrummet/tvättstugan/skötrummet.
På lilla spegelhyllan finns diverse saker tex Astmamedicin, nässpray, örontemp. Blir så när man har sjuka barn ;)


På vänster sida hänger handdukar och förvaring och tvättkorgar


Toalett och ovanför toaletten är våra "badrumsskåp" och jag besparade er det och öppnade dom inte ;)
Ovanpå står visst lite tvättmedle, nog för att det inte får plats i översta skåpet som innehåller MER tvättmedel o sköljmedel.


Till vänster innanför dörren ligger vårat (nya) sovrum. Inte alls färdigt men jag sover riktigt skönt därinne! :)
Taklampan ska ju bytas till Elliots rum. Den stora blomman är pappas nya skyddsling och DÄR va det ända stället inget barn skulle komma åt den.. :P


Det får plats en byrå här inne också! ;)
Och ja tavellister o tavlor ska in till E-s rum.


Lite längre fram till höger är Nellis krypin!
Och här har dom redan hunnit stöka ner ordentligt ;)


Mitt emot Nellis rum ligger köket


Ren disk som väntar på att plockas undan..


Också rent som ska bort.


Matdelen.. Nya stolar, lampa o tavlor så kommer det bli mysigt hoppas jag! ;)


Beviset på att jag tog korten efter jag skrev det andra inlägget ;)


Förbi köket ligger vardagsrummet! Fint va?!
Hyllan är full med saker om inte ska vara där efter mitt rumbyte. Alla saker om inte hade nånstans att bli av hamnade i hyllan.. Jag ska ta tag i den och kasta lådorna under.
Kojan är byggd av pappan och mycket uppskattad av våran stora. Han har tagit med sig typ hela sin säng och bäddat där inne.. )
Nelli älskar boll-poolen, så den får hänga med en stund till! :)


Fönstret i julskrud än! FY så tragiskt! Men jag vill ha ett tema i vardagsrummet och vill inte byta gardin förns jag köpt nya. Jag kommer närmare ett beslut om hur det ska se ut så vi behöver inte dras så länge till med julen ;)
Klädhögen kommer också från rumbytet och ska gås igenom och kastas eller läggas i lådor.
Rena tvätten hänger lite överallt idag eftersom vi hade en febrig o hostig Elliot i går natt och hand i hand med Elliots feber o hosta går kräkningar.. Så vi tvättade lite lakan o kuddar o grejer..
Pallen står väl placerad för att Nelli INTE ska komma in på den sidan av soffan ;)


VÄlkommen in i vårat nya lekrum/Elliots sovrum!


Elliot spelar trummor på madrassen som ska få ett överdrag.
Fönstret ska rensas så att barnen kan kolla ut sen utan att nått kan ramla ner.


Saker, saker..

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0