Onsdag

I morse tog jag barnen och lämnade Elliot på dagis. Sen tog jag sällskap med Linnéa o Ebba och så promenerade vi ner på stan. Riktigt skönt i solen som sken så härligt! Nere på stan mötte vi sen upp Nadine och sen gick vi igenom några affärer innan vi tog lunch på HongKong.
På HongKong var det en skitdryg servetris som stod som på lur och så kom hon så får man släppt fokusen på tallriken lite och bara pekade och öhh:ade.. Ok att hon inte kan prata svenska, det skiter jag i, men gud jag vart så stressad av henne att det inte alls va nån trevlig måltid. Sen blev Nelli trött och jag hade lagt henne i vagnen och hon SKREK och vad gör servitrisen då? Jo hon trycker in sig mellan mej och vagnen, pekar på tallriken (som jag inte ens var färdig med) och sa : Ehh? ööh?. Jag gav henne den tallriken och försökte fortsätta gunga vagnen så Nelli skulle somna och bli tyst, men hon ger sig itne utan står kvar och pekar o  gnyr efter våra andra tallrikar som vi inte heller va färdiga med egentligen, men jag var så trött på tantan så hon fick ta alla våra tallrikar så jag blev av med henne.. Jösses.. Så jaa, ingen vidare härlig måltid tyvärr....

Sen han vi med att kika i nån affär till innan Linnéa va tvungen att tänka på att hämta Moa på dagis. Jag fick ledigt från dagishämting jag  för Henke hämtade E, och sen åkte dom och handlade på Maxi och IKEA. Jag och Nelli gick in och busade lite i lekrummet, som hon tycker är så kul att göra själv.. GUd vad den ungen kan roa sig på egen hand.. Så synd att Elliot har svårt att låta henne vara när dom båda är hemma, men det kanske går över.

När grabbarna kom hem så fixade jag mat och pappan och Elliot bakade äppelpaj, som vi skulle bjuda farfar o Marina på lite senare.

När farfar o Marina kom så busades det en hel del och sen åt vi goda pajen och drack apelsinjuice som Elliot o pappa pressade själva ;) ELliot tyckte det va helroligt med egen apelsinjuice, men det va inte så gott sa han ;)

....

Nu vaknade Nelli så nu blir det ingen mer bloggning idag............


Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0