För ett år sen: 14.30

När Edan börjat verka, så kan jag andas i kasnke 5 värkar innan jag får en liten chock och det verkligen började trycka på. Henke såg m in reaktion och tryckte på larm-knappen. När barnmorskan kom in frågade jag lite försiktigt vad man skulle göra när det kändes som att det tryckte på..
Hon tittade på mig och flinade och sa: "Ja det kan jag slå mig i backen på att du är helt uppen redan!"
Hon undersökte mig och hennes tankar stämde.
Hon sa sen att jag kunde prova på att krysta lite om jag ville, jag behövde inte alls ta ut mig eller så utan bara prova mig fram lite...

LÄTTARE sagt än gjort då det verkligen tryckte på!
Ungefär här kom en läkarstudent in igen, som varit med tidigare under dagen med oss men hon hade ju slutat för dagen när dom bytte personal. Men nu ville hon alltså vara med och observera om hon fick. Hon menade att hon kunde vara kvar en stund innan hon behövde gå iväg och hoppades så att hon skulle  kunna vara med under hela förlossningen. Den andra barnmorskan menade tydligt att detta nog INTE skulle ta sån lång tid..
Mellan värkar så sa jag att hon visst fick vara kvar.

Sen skulle nån av barnmorskorna gå ut och hämta nånting, och frågade om dom trodde att hon skulle hinna? Och "Nej, det kan jag inte alls lova!" blev svaret från en annan barnmorska...

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0