Ett år sen: 12.20

Anteckning: ctg-kurva något svårtolkad, BF antingen 160 eller 140 spm. Barnet mycket livligt i magen, troligtvis BF 140 spm rikligt med acc. Dr.Ranhem informerad och fortsätt övervak. Provar med att pat. får byta ställning.


När henke är och köper nått att äta kommer barnmorskor in och övervakar ctg en stund, och sen säger dom att barnet är stressat och att jag måste försöka byta ställning. Jag får lägga mig på sidan, och när Henke kommer med maten börjar det göra rikigt ont och jag får andas mig igenom medans jag försöker tugga min mat.

När jag ätit det jag ville ha gjorde det så ont så jag frågade barnmorskan när man kunde börja med lustgasen. Och hon menade att vi nog skulle vänta med att använda det tills de var igång ordentligt...

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0