Dagen i sthlm

I onsdags packade vi då ner oss och tog 10-tåget till Sthlm. Eftersom de va första tåget för dagen, iom att de va en röd onsdag så va de en del folk!
När vi kom till stationen och kollade om tåget va i tid såg vi att de va tio minuter sent, vilket ju är helt ok. Men de roliga är att tåget innan som skulle gå ner till Göteborg va över TRE timmar försenat! haha! Men så såg vi att den kom ända från Boden. Men ändå! *fniss*
Vi hade den taktiken när vi skulle på tåget att jag lyfte Elliot och tröck oss in på tåget och henke fick komma på bäst han kunde med vagnen. Jag o Elliot hittade omgånede två platser och Henke hade väntat tills allra sist och fick på vagnen som också ifck plats utan bekymmer!
Vi kom fram till Sthlm och hittade vägen fram till tunnelbanan och tåget till Bagarmossen.
Vad jag glömt att förtälja är att de va -22 när vi lämnade hemmet!
Men vi tog utan problem tunnelbanan till Bagarmossen och där mötte Malin upp oss och visade vägen hem till dom!

Väl hemma där så blev vi bjudna på lunch och sen lekte barnen hela em och vi han med en fika. Ellito sov ingenting och blev rätt så sliten tillslut, så när vi gick mot tunnelbanan vid 16 så slocknade han i vagnen på en gång. :)

Vi hittade tåget hem och kom hem utan nått problem också!

Väl hemma var vi FRUSNA och jag va redigt sliten! Så de va nog rätt så skönt att dagen blev som den blev dvs LUNG o skönt.. Vi hade först planer på att göra nånting annat.. Vad kom vi inte riktigt fram till, men som sagt va de skönt att vi inte skulle springa runt en massa inne i Sthlm tex för jag hade aldrig pallat..

Men vi hade en superkul dag i Sthlm och vi återkommer gärna! ;)


Elliot på tåget


Elliot o Malva leker


Elliot gungar lite på Malvas häst ;)


Bus

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0