Another lovely day!

Yes.. igår kväll precis när jag skickade iväg det inlägget om att gå och sova gnällde E till i sitt rum.. Brukar ju göra de men somna om, men inte igår. Gick in till honom och han va rätt så täppt så han hade så svårt att somna om.
Tillslut så tog henke madrassen och la sig bredvid honom. Jag gick och la mej och läste i våran säng. efter en stund så inser vi att de inte funkar.. Elliot är täppt o sliten och kan inte somna.. vi sätter oss en stund i soffan och försöker få i nässpray. Efter en stund lägger sig E och pappa igen i E´s rum och jag i vårat. Jag har själfallet  problem med attt somna och ligger vaken länge och hör hur E o pappa är uppe igen, men ligger kvar.Dom blir tysta igen och jag borde somnat där i krokarna. Vaknar en massa och vid fyra hör jag E igen. Pappan o E kommer upp och kommer in till mig i sängen och ungen mår allt annat än bra...

Vi har honom emellan oss en stund och han försöker somna och är sååå trött men han har sååå svårt för att andas.. han ligger o gnyr hela tiden och han svarar liksom inte när man pratar med honom.
Jag kliver upp o ringer sjukvårdsupplysnngen och hon lyssnar på honom ochg säger utan tvekan att vi ska åka in till akuten.

Vi ringer mormor som snällt lovar att komma och köra oss. När vi klär på honom och oss hinner jag tänka flera gånger att vi skulle ringt 112 istället för då va han RIKTIGT dålig.. han låg utslagen på golvet och andades så jäkla ansträngt och så gnydde han i ett.. I princip helt okontaktbar..

När vi väl kom ut och gick mot bilen så kvicknade han till lite för han insåg att han skulle få åka med mormor som han normalt srtt bara ääälskar så då sa han iallafall "mormors bil"..
Vi åkte till akuten och där va de lungt som i graven så vi fick ju hjälp på en gång och Elliot blev inhalerad och kollad på..
Under morgonen så inhalerar han många gånger till och får annan medicin i flytande form också..
Framåt 11 börjar vi bli klara och får med oss inhalator o medicin hem (eller vi fick hämta på apoteket) så nu har vi ÄNTLIGEN nått vi kan använda när han blir så här dålig.. Nu har han inte innan nångång varit SÅ HÄR dålig, men han blir ju tungandad så får han blir förkyld.. Så nu sak vi få lite rätsida på de hela..

idag hade vi ju också bestämt att Svärmor o Knorre skulle komma o hjälpa med golvet inne hos lillasyster. Dom kom dock ändå och vi satt och åt frukost när dom kom vid 11.30 och sen gick jag o Elliot och la oss i sängen. Vi somnade fort och han vaknade till flera gånger så jag trodde han sovit klart, tände tom lampan o pratade med honom och sen bara slocknade han igen.. ;) Hände några gånger och tillslut gick jag upp och han låg kvar.. Han sov nog närmare 3 timmar! Men de behövde ju han efter att ha varit vaken hela natten..

Lillasysters rum har nu också golv och lister! :D Ni får lite bilder i morgon på det!

Henke har redan gått och lafgt sig och Elliot stupade i säng strax innan 19. Jag ska också sova i tid men jag kan inte lägga mej för tidigt för kroppen klarar inte av att ligga i sängen för länge heller..
Ska kika på "En annan del av Köping" iallflal så får vi se sen om jag hoppar i säng..



Kommentarer
Postat av: Ninni

Usch vad jobbigt, krya på han lilla hjärtat <3

2010-01-31 @ 21:54:49
URL: http://ninniyesthatsme.blogspot.com
Postat av: Sandrah

Har ingen av er körkort? Jobbigt. Tur det gick bra iaf!!

2010-02-01 @ 08:32:20
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Jessica

Min son fick jätteproblem med andningen när han var två år. Vi åkte me akut in till sjukhuset och han fick massa medeciner och astmagrejer. Men sen bara försvann det och har aldrig kommit tillbaka! Tack och lov :-)



Fin blogg du har med ju :-)



Jessica från Familjeliv ( Blivande trebarnsmamma)

2010-02-01 @ 08:51:55
URL: http://busochlycka.blogg.se/
Postat av: Teres

Oj vad läskigt. Men skönt ni har medicin hemma nu utifallatt.

2010-02-02 @ 21:18:51
URL: http://duochjag.babyblogg.se

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0