sliiiiten

Elliot har satt i verket att vakna FEM om mornarna nu... UUU.. vi försöker somna han i sin säng, funkar inte.. Försöker lägga honom mellan oss som aldrig annars är nått bekymmer.. Funkar VERKLIGEN inte.. Han blir rasande och skriker o skriker.. De gick inte att lunga honom och jag blev frustrerad.. Tog honom och gick in på hans rum igen. Kände ganska snart att jag inte skulle orka sitta bredvid honom tills han skulle somna om, OM han skulle somna om.. Jag drog fram madrassen, la mej bredvid Elliot på golvet och släkte lampan.. Elliot protesterade givetvis och så ropade han efter pappa.. Jag förklarade lungt att pappa sover i sin säng och Elliot ska sova i sin säng och mamma ligger här på madrassen.. Han lugnar sig efter ett tag och han donar o fixar lite (hör jag eftersom jag själv ligger ner på madrassen och de är kolsvart i rummet), efter en liten stund lägger han sig och till slut somnar vi båda! Kvar över sju kliver pappan in i rummet och ser förvånat på oss och frågar: "Soover ni här inne?!".. hehe :P han trodde nog itne att de skulle funka att få Elliot att somna..

Men nu vet vi att de kan vara ett alternativ att lägga sig på madrassen bredvid.. mycket bättre än att han för nån rutin på att hamna i våran säng när han vaknar eller att vi ska gå upp för de vägrar jag göra klockan 5! Elliot har inte själv sovit klart då och de märktes om vi jämför morgonen igår och idag.. Igår vaknade han 5 och somnade aldrig och herrejäklar vilken morgon vi hade.. Idag somnade han om och vi hade en kalasbra morgon! :)


Idag tog jag bussen ner mot stan och Linnea mötte upp mig på bussen. Hon följde med mej till min läkare och så förlängde jag sjukskrivningen. Sen tog vi bussen till Erikslund. Och de va ett jäkla skitväder! Snöstorm! Men men.. :P
Vi gick förbi den "nya" godisaffären där och jag hittade 6 olika sorters SOCKERFRITT godis! ;) Jag köpte mig lite som jag tänkte ha till helgen.. Men jag har faktiskt tjyvsmakat och de smakar HELT ok! :D

Sen besökte vi  djurmagasinet och nisses men vi hittade ingenting skoj. Vidare till Barnens hus och där hittade jag just de spjälskyddet som jag kollat på förut och som jag ville ha! Och sen kollade jag lite på skötväskor och hittade en som kändes bra! Tog med den till vagnarna för jag täntke prova den på lika vagn som vi har hemma men de funkade itne så bra eftersom den satt ihop med snören o grejer men jag bestämde mej för att köpa den också!
Nu har jag provat den här hemma och den blir kalas! Jag måste ju ha en väska som jag kan hänga på sidan om nu när lillasyster kommer och de funkar som sagt gallant!

Vi tog bussen hem igen och då va de bara att dumpa sig i soffan för gudars så sliten jag va.. och är fortfarande..
Jag tog iallafall tag i att bädda lillasysters säng! Och så mysigt de är! :D Tänk att vi ska få en lillasyster att stoppa i sängen.. :)


Elliot var hemma hos famor idag så han kom hem lagom till middagen.

Sen va de INGA problem att lägga honom idag igen.. nu har de gått bra TVÅ dagar i rad! Och innan dess va de måååånga kvällar med bråk o skrik vid läggningen.. Om han bara kunde förklara lite bättre vad som går fel när han blir arg! ;D


Kommer lite bilder i andra inlägg.. :)

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja så har vi de med me Sigge, vaknar vid 05-06 tiden ska upp och busa och ha sig, jobbigt jobbigt, hoppas de går över snart

2010-02-03 @ 21:58:19
URL: http://ninniyesthatsme.blogspot.com

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0