En snabbis!

Ja en liten, liten snabbis blir det! Jag har precis lagt Nelli och Elliot väntar på mig inne på sitt rum! Men han leker så fint SJÄLV (!!!!!) så jag täntke ge honom nån liten minut till!! Det händer SÅÅÅ SÄLLAN om ens nån gång att han leker själv så jag måste ju låta han hållas lite när han för eeeen gång skull gör så!

Igår kväll när vi lagt barnen så börjar den äldste sålkart att hosta. Detta trots puffar av både pulmicort o airomir som brukar funka ändå rätt ok. Han hostar o hostar så till slut kräks han.. Detta sker två gånger under kvällen. Till slut så tar jag till en chansning och ger ungen Mollipect. Mollipect har Elliot ALLTID kräkts av förut när man försökt ge honom så han har inte fått det på ett bra tag. MEn nånting måste vi ju göra, så vi tog som sagt en chansning. Han fick beålla Mollipecten (YES!) och han hostade två gånger när vi la honom igen och sen var det helt tyst! Henke fick tom gå in och kolla så han andades för det var sån stor skillnad... Så jag hoppas vi kan få i honom mer Mollipect när vi behöver det om det var så effektfullt på honom! Jag tänkte ställa en fråga om astma.. men jag tror jag tar det i ett helt eget inlägg under dagen..
Nu ska jag hasta in till Elliot o busa lite medans lilla donnan sover!

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0