Fråga till er föräldrar

Tänkte höra med er hur era små är..
Nu börjar Elliot bli riktigt dryg. :P Förr har de inte vart nå problem men han ska ha med mig på allt! Alltså de kan gälla saker som i mina ögon okcås är läskiga som att gå in i ett mörkt rum eller så, men även att SJÄLV gå tre meter i vardagsrummet för att hämta en bil tex.
SOm nu. Jag sitter i soffan och Elliot hänger/klänger på mig för att han vill hämta sin bobbycar som står tre meter bort.. Hur skulle ni göra? Man kan ju inte göra han till lags alla av dom gångerna känns de som? Han måste ju kunna en sån liten sak själv.. Jag försöker uppmuntra och "jaga på honom" för att hämta bilen då men han klänger sig fast eller drar i min hand för att jag ska fälja med.. Tycker de är rätt drygt efetrsom han som sagt itne ens kan gå tre meter :P
Spelar ju ingen roll vart vi är utan han står på mig/sitter på mig och behöver min hjälp att gå en meter, som sagt rätt drygt när man ska försöka laga mat eller såna saker om dagarna..

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Haha sådär försöker Devin med mig med ibland men jag säger bara "jamen hämta den då för jag tänker inte göra det". Sen tillslut inser han ju att han måste hämta saken själv för annars får han den inte ;)

2009-11-13 @ 20:14:10
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Matilda - Snart 2barns mamma!

Ja precis - Tragisk är det rätta ordet!

2009-11-13 @ 21:31:23
URL: http://majbebis08.blogg.se'
Postat av: Matilda - Snart 2barns mamma!

ska ni inte avslöja bebisen kön ? =) hihi så nyfiken ju

2009-11-13 @ 21:31:53
URL: http://majbebis08.blogg.se'
Postat av: Jenny

Känner igen mig i exakt varenda ord du skriver! Astrid är precis likadan just nu! Har tyvärr ingen bra tips o råd o komma med, sitter ju i samma dilemma.. svårt....



Hoppas ni haft en fin kväll, kramisar

2009-11-13 @ 21:57:47
URL: http://jennyn.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0