Min Nelli


Vad heter ditt barn?
Nelli Maria Elisabeth

När var du beräknad att föda?
8 Mars 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej i v.38+1 25 februari -10

Hur stor var barnet vid födseln?
3950g o 52 cm

Hur lång tid tog förlossningen?
2h o 50 min från igångsättningen

Tog du någon smärtlindring?
Epidural fick nytta av de i typ 10 min

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja vi är förlovade

Tog ni reda på könet?
Ja

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
-

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ja

Hade du en svår graviditet:
Jo, sjukskriven helt från v.11 och fram till födseln med foglossning

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja

Har du fått några bristningar?
3 ränder på mage och några småsmå på brösten

Var du nervös inför förlossningen?
Ja lika med Elliot hade jag inte räknar med igångsättning den här dagen, så jag hann bli lite nervös.

Hade du några cravings?
IS!

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Förvånade!

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
v. 6-7

Hur mycket gick du upp i vikt?
3 kg

Hur länge ammade du?
2 veckor o vi blev inlagda med rs-virus, hon ifick sond.

Vem är barnet mest lik?
Mamma

Vad är det bästa med att ha barn?
All kärlek är underbar! Att få ge men också att få all denna kärlek från en sån liten individ är helt magiskt!

Vad är det sämsta med att ha barn?
Finns inget DÅLIGT, men visst blir de tufft ibland. Nelli är dock en glad och nöjd unge mestadels!

Är ditt barn döpt?
Nej

Hur gammal är barnet nu?
Fem månader och en vecka


Här är lite bilder på Nelli också:



Nykläckt


undersökning


Lilla tjejen


12 dagar gammal blev hon inlagd och isolerad med rs-virus


Nelli blev dåligare och de räckte inte med bara syrgas utan hon fick Cpap som hjälp.


Orolig mamma med Nelli i famnen


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Snor den för jag har tråkigt

2010-08-04 @ 12:29:41
URL: http://sandrah.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0