Boktips; Skadad

SKADAD skriven av CATHY GLASS



Beskrivning:

En djupt rörande berättelse om hur en fosterförälders stora tålamod och kärlek fann nyckeln till en liten flickas mörkaste och mest smärtsamma hemligheter.

Cathy Glass hade varit fostermamma till femtio barn under loppet av tjugo år när hon välkomnade åttaåriga Jodie till sitt hem. Inget tidigare barn hade varit så trassligt som Jodie, vars våldsamma och agressiva sätt skrämt iväg fem fosterfamiljer på fyra månader.

När Cathy tog emot Jodie visste hon inte vad som låg bakom Jodies chockerande beteende. Hon skär sig själv, slåss och gömmer sig bakom flera olika personligheter som hon har gett olika namn. Allt eftersom Cathy kommer Jodie närmre lär sig den lilla flickan att hon kan lita på Cathy och anförtro sin fruktansvärda historia till henne.

Cathy Glass, som egentligen heter något annat, har varit fosterförälder åt olika barn i mer än tjugo år. Hon har tre barn.


Min åsikt: Jag har inte läst färdigt boken ännu men i morse när jag la ifrån mej boken var jag så delad.
Ena sidan av mej ville bara läsa mera mera, medans andra sidan verkligen behövde lägga ifrån mej boken och sansa mig..
En bok som verkligen BERÖR.

Kommentarer
Postat av: Linnea

En bok jag kan rekomendera är "14 år till salu" Jag kunde inte lägga ifrån mig den boken!

2009-09-21 @ 22:52:13

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0