Fredag 20 Mars

I morse ville Elliot inte sova längre än till 06.20.. Lite drygt men de går ju ändå att roa honom rätt länge i sängen så man iallafall slipper hoppa upp på en gång. Vi åt frukost och Elliot fick havregrynsgröt.. Ja alltså sån man gör själv. BVC tyckte att vi skulle prova med det istället för risgröten från 5 månader och sagt och gjort. För de första tar de ju nåååågot längre tid, och så måste den svalna en massa, och för de andra så tyclte Elliot de va snuskigt ;) Vi får väl prova nån gång till annars funderade jag på mannagrynsgröt? hm.. vi får se..
Sen busade vi på Elliots rum till de va dags för lunch och medans vi åt lunch jag och Elliot så for pappan till jobbet. Efter lunchen så gick vi båda två och la oss i våran säng och sov i två timmar! :D Skönt!
Nu har vi precis varit ute och gungat! Och de är lite bklandade känslor där säger Elliot. Förut gapskrattade han ju alltid när han gungade men jag tror de har blivit för lite gung nu.. så det får de bli ändring på! Men eftersom inte Elliot ville gunga särskilt länge tog vi en liten promenad också.
När vi kom hem kollade jag posten och ÄNTLIGEN har vi fått tid på barnkirurgen åt Elliot! Han fick ju två remisser när han hade läkartid på BVC för läääänge sen.. Måste ha vart när han va 5 eller 6 månader tror jag.. så ja de har ju tagit sin tid. Första remissen va ju till ögonläkaren och där gick ju allting bra! Den här gången som sagt ska vi till kirurgen och bara ordet KIRURGEN får mej att rysa! Han ska "bara" undersökas, så att båda hans kulor är som dom ska och där som ska vara. Och är de nått galet så blir de ju operation, därav kirurgen.. Men jag hoppas och tror att vi slipper opereras.. usch jag vill verkligen inte att han ska opereras! Men jag är rätt säker (?) på att vi slipper.. Men v i fick tid redan på tisdag! Så de är snabba ryck.. Tänk om man skulle vara borta tyå utomlands ;) eller egentligen bara en långhelg och får en tid som nu idag fredag som är på tisdag.. jaja .. tur vi är hemma och lediga :P

Nu ska vi leka en timme här innan de är dags för gröt, bad och nattning här! tjing!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jobbigt med gröten, men man får väl testa lite gånger så att de små liven har chans att prova smaken! :)



Är det en rutinkontroll hos kirurgen som alla ska göra, eller någon speciell anledning?

2009-03-20 @ 19:04:27
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Teres

Hoppas att allt går bra på tisdag! Ja, var verkligen snabba ryck!!

2009-03-20 @ 21:01:47
URL: http://duochjag.babyblogg.se

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0