Dåliga jag

Ja fy mej för dålig uppdatering! De blir så ibland!

Elliot har varit hemma från dagis hela veckan hittils men ska få gå i morgon.
Han har inte alls varit kry. Trots att febern va borta senast jag skrev också så har han varit såå slö och trött så de har varit läskigt!
Måndags var vi hos farmor, eftersom målaren va här och tapetserade och vi itne ville ha Ellito springandes där då.
Vi tog buss ner till stationen, buss till Kolbäck och buss till farmor. :) När vi klev av bussen hos farmor kom farfar åkandes i sin lastbil! Elliot tyckte de va finfinemang! ;D Han fick åka runt kvarteret med farfar o pappa.
Sen somnade Ellito i sin säng hos farmor oc sov nog 40 minuter iden. Sen satt han hos mig i soffan och somnade igen och sov sen 1½ timme i min famn. Sen somnade han som en stock i bilen hem vid 18..

Igår hade jag en tid på mvc halv nio. Så ut i snöstorm med fogar som INTE gillar snö o halka.. aj aj .. Allt såg fint ut och sfmåttet låg på 26 (med Elliot i samma vecka 26,5) och härtjudet på 145. BLodtrycket såg fint ut också som tur är. :)
När jag var färdig där fick jag förbi BVC som är vägg i vägg och pratade lite med damen där och hon tyckte vi skulle träffa läkaren.. Eller ja, att Elliot skulle.. ;) Så jag fick en tid samma dag klockan 11... Åå Stressa hem och hämta ungen (pappan va hemma med E medans jag var på mvc).. Ut med unge o vagn och tänkte till lite snabbt.. OM jag går till den andra busshållplatsen som är längre bort borde de va lättare att komma fram.. Jag gick ditåt och hej o hå vad de va lättframkomligt! INTE en centimeter plogat nej.. så jag med mina härliga fogar slitandes på en vagn med en unge som är arg. Elliot va som sagt arg, men han va så trött (redan då) så jag la honom ner och bäddade in vagnen och han somnade på tre röda. Vi kom iallaflal fram till bussfan och kom till läkaren. Elliot fick väckas precis utanför.
Elliot fick ta stick i fingret o halsprov men dom va normala, dock såg läkaren att Elliot hade haft infektion i både hals och ena örat..

Efter läkaren åt jag o Elliot en snabbis på stan och han fick sova i vagnen eftersom målaren va hemma idag igen och tapetade. Han sov från typ 13-14 och var vaken tio minuter och sov sen till strax efter 15 då ag väckte honom nere i våran trapp.

Vid 16 börjar han redan bli trött så jag bestämde mig för att fixa maten redan då så vi åt och sen försökte jag på alla sätt och vis hålla honom vaken. 17.30 va de helt omöjligt för hur mycket jag än skakade på honom så somnade han rakt upp och ner... Han fick lägga sig och jag täntke först om jag skulle väcka honom efter typ 10 minuter, men täntke att han då bara skulle bli arg o ledsen så han fick sova.. Och nog fan sov han! Halv åtta morgonen efter väckte pappan honom när han gick upp och duchade för att hinna i tid till jobbet!
Men jag antar att han behövde den där sovningen för idag har våran vanliga Elliot kommit tillbaks! Våran glada pigga o busiga unge! Som vi har saknat honom! :D

Idag har vi vart en sväng och köpt växter till akvariet! De va riktigt fint ute idag! Strålande sol o typ några minusgrader. Och en massa snö! JAG ÄLSKAR SNÖN! de är så ljust och fint.. Men mina fogar avskyr allt vad snö heter.. fy fan ända in i he..te va ont de gör.. o så är de halt o dant..

Sen nu op kvällen va de julfest på dagis! Och gissa vem som blev helt i extas när han nfick komma till dagis efter nästan en veckan bortavaro? jooo Elliot va som tokig! :D Så kul att se att han saknat dagis! (bilder kommer i annat inlägg)

Nu lite bilder och så ska jag skärpa mig med uppdateringar!

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0