v.8+5

Fostrets utveckling - gravid vecka 8

Grattis! Nu är embryot ett foster, vilket betyder "en liten." Livmodern expanderar för att ge plats åt sin gäst, som nu är ungefär 1,6 centimeter lång - ett litet hallon. Det sker många förändringar denna vecka – den lilla svansen som embryot hade är borta och alla organ, muskler och nerver börjar fungera. Händerna böjs nu vid vristen och fötterna börjar förlora sin simhud. Ögonlock börjar formas.

fetal development at 8 weeksDin kroppsform förändras också ioch med graviditeten. Dina bröst kan ha växt så att du behöver en större BH som ger bättre stöd än dina vanliga och ditt midjemått kan ha expandrat såpass att du måste packa undan favoritjeansen till nästa år.

• Observera, att forskning har visat att barn utvecklas i sin egen takt – även i livmodern. Sidorna om fostrets utveckling har gjorts som en allmän guide till hur din bebis växer.

 

 

Mina anteckningar:

Jag måste ju skriva om v.8 innan vi går in i v.9 (10)!

Jag har lite ömma bröst.  De är ungefär allt.. Ja om man inte räknar med foglossning o ischias o de köret.. :)
Mår aldrig illa. 

Ska ringa min BM på måndag och diskutera de lösa fogarna.. ;) Får se vad vi hittar på!


Kommentarer
Postat av: Hanna - mamma till ♥Neo♥

oj oj oj... här har det hänt grejjer sedan jag kikade in sist (skäms!). la först märket till den nya designen som är sjukt snygg! (avis)

och sen såg jag att du är GRAVID (inte så avis) men gud va kul!! GRATTIS!! =)

va kul att elliot ska bli storebror och vilken fin vagn ni köpt... va kostade den??



kram kram

2009-08-02 @ 21:17:01
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Föräldrabloggar

Hej och grattis.

Du har blivit utvald till Dagens rekommenderade bloggar på Foraldrabloggar.se

Keep up the good work.



Mvh// Andreas

Foraldrabloggar crew

2009-08-02 @ 22:01:11
URL: http://Foraldrabloggar.se
Postat av: tessan

Åh så kul att ni väntar ett syskon, blir ju själv sugen, men näe det får räcka med 2st ett tag nu =)

2009-08-02 @ 22:39:18
URL: http://ericasmamma.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0