Sjukstuga

Ja, min barn och sambo-lediga kväll/natt och sen sovmorgon tog en helt annan vänding!
Klockan 23 messade min mor (där Elliot var) och sa att han hade feber och kräktes upp allt inklusive alvedonen..
Ja likabra att ungen kommer hem såklart.. Och hem kom en ynklig unge som va sååå sliten..
Han hade så ansträngd andning så jag ringde till hälsovårdsupplysningen mitt i natten och kvinnan där hakade upp sig på hans kräkningar (NEJ de är inte nån kräksjuka!) och hade inte mycket till övers för min riktiga oro,andningen.. Till slut fick jag iallafall i Elliot en supp, eftersom som sagt all alvedon kom upp igen. Och vid 24 så la vi honom och han låg och gnällde ett tag men somnade. PUH. Jag hoppade snabbt i säng men sov såå dåligt.. tyclte jag hörde Elliot hela tiden och när jag konstaterat att han va tyst så tog de 17 år att somna om varje gång.. så drygt... Elliot sov iallafall till typ kvart över 5, och va då MYCKET piggare än på kvällen. Hade fortfarande lite feber så han fick en supp till, och så la jag honom igen. Han låg länge och väl och snackade men somnade till slut om och vaknade 8. Fortfarande mycket pigagre än kvällen innan, men fortfarande med typ 38,4 i feber.
Dagen har gått jättebra men när han vaknade efter TVÅ timmars lunchvila så va han jättevarm. Tempen igen och så fick han en supp till, och sen har han varit pigg, men fortfarande med envis feber. Och ALL mat har han fått behålla också! Men han har haft ansträngd andning idag också, så jag måste hålla ett extra öga på honom.. Får hoppas febern är borta tills i morn.

Idag blir det iallafall tidigt i säng känner jag.., jag är inte helt frisk jag heller än.. Men Elliot går ju självklatrt före.. :)
Jag sov 1½h när han sov sina 2 så det va skönt!

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Krya på er!!

2009-08-23 @ 21:31:30
URL: http://sandrah.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0