Tackar mina högre makter..

..som är farmor och mormor.. Idag är en dag som jag helst vill glömma.. stoppa undan nånstans där ingen hittar den... HUR ENVIS KAN EN UNGE VARA?

Jag sitter och tänker: Kan jag välja bort några av dom kamper jag tar upp med Elliot varje dag? Idag, som många dagar är svaret nej. Jag kan inte låta han trycka ner Nelli i golvet. Jag kan inte låta honom kasta saker på henne. Jag kan inte låta honom slå henne. Jag kan inte låta han riva grejer ur händerna på henne.  JA ofta handlar det om elakheter mot lillasyster.. Men även handlar det om att klättra upp på bord, kasta mat på golvet etc. etc. Vissa saker kan jag se förbi, men lillasyster kan jag INTE se förbi.. Jag tycker så synd om henne som aldrig blir lämnad ifred när Elliot är hemma.

Jag vill bara se mina barn leka tillsammans! Eller ens på varsitt håll..

Jag älskar mina barn och vill dom det bästa. Jag vill inte vara arg på Elliot på grund av saker han gör Nelli, för jag vet att det blir en ond cirkel. Han gör henne illa för att hon får mer uppmärksamhet.. Men så blir det ju när jag konstant måste säga "NEJ Elliot gör inte illa Nelli", "Nej Elliot kasta inte saker på Nelli", NEJ ELLIOT SLÅ INTE NELLI!", sen måste jag ju trösta NElli hela tiden får hon blir ju så ledsen...

Åhh dela mig i två!


Idag ska Elliot åka hem till farmor, Knorre o Challe och Nelli ska åka hem till mormor.. Jag behöver det, även om det är svårt att erkänna.. Barnen behöver nog lite tid på eget håll med maximal uppmärksamhet och ingen gör det bättre än farmor o mormor.. Tack, ni är guld värda för oss. <3

Kommentarer
Postat av: Sväris

Menar du att den godingen kan vara sån? ;P

Håll ut ett par timmar till så kommer räddningen!

2011-02-19 @ 11:03:16
Postat av: Teres

Vi supermammor orkar bara inte HUR mycket som helst - så är det bara! Bättre att inse det än att bli knäckt! Bra gjort att ta ett break!

2011-02-19 @ 20:34:16
URL: http://myspysklader.se
Postat av: Fia

Två års trots är inte att leka med heller. Idag har man återigen varit en dum mamma. Bara att bita ihop och hålla ut.

2011-02-19 @ 21:33:19
URL: http://fiddeli.blogspot.com/
Postat av: ann

Åh vad jag känner igen mig :)

Fast många gånger förstår jag Colin att han blir irriterad och vill "ge igen" för Aaron har väldigt svårt att låta storebror vara ifred :)

Lika mycket som leken och skratten tillsammans har ökat när Aaron har blivit äldre har även bråken gjort det :)



Vad skönt att få ett litet break!! Ska nog ta och skicka iväg mina ungar snart också ;)

2011-02-19 @ 21:37:04
URL: http://annottosson.blogspot.com/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0