Vattenpalatset

I morse lämnade vi Nelli hos mormor och sen styrde vi bilen mot Eskilstuna och Vattenpalatset. Jag har aldrig varit där och Henke va där en del för typ 15 år sen eller så, men han sa att de såg likadant ut nu som då! ;) Jag tyckte iallafall det va jättemysigt och trevlig och vi hade superskoj!! Vi åkte vattenkana och busade i dom STOORA vågorna och plaskade runt i grottan och en massa annat kul. Jag tror vi alla tre var supernöjda med dagen när vi väl åkte hem igen. Vi kommer definitivt åka tillbaks!

Såklart blev vi sena hem och vi hade bestämt att strax efter 16 skulle det komma en tjej och hämta klösträdet som vi har ute på blocket. Vi kom nog innanfr dörren typ 16.02 och stressade runt och donade. Elliot väntade o väntade och sa flera gånger "Nuuu knackade de dörren!" Elliot drog tom fram sin fotölj så han satt i vardagsrummet men såg fram till ytterdörren, och där satt han o väntade.. ;) Vid 16.30 kom en hel familj med 3 barn o en mamma och en pappa, och barnen blev ju såklart på en gång förtjusta i Elliots saker, och de är itne så ofta de är nån här och leker med Elliots saker så han blev lite besvärad och fick tala om allt som va hans, men sen gick han med på att dom lekte med hans saker.. ;)

Familjen ville köpa Tages klösträd. Dom hade en äldre katt hemma nu och skulle hämta hem en kattunge senare ikväll så dom ville ha nånting som var nytt för dom båda. Får hoppas det går bra för dom! :)


Nu ikväll åt vi tacos som vanligt på fredagar! ;) Elliot har bestämt att det är så och inte oss emot! Så jag är proppmätt och Nelli somnade redan för 20 minuter sen, hon va propptrött.. ;D

ELliot o pappan bygger duplo på Elliots rum och om en stund ska ja gå in och läsa en gonatt-saga för Elliot så får vi se när han somnar sen. Han somnade i bilen på väg hem från badet, så de blev en sen vila för honom..

Sen när han också sover blir det fredagsmys! Jag är så förbannat sugen på godis så idag blir det.. Ja just: GODIS!

Bilder kommer också senare från våran dag.. yävrr blir det skitbilder med lilla kameran för jag vågade inte ta med min stora.. men så här i efterhand hade de gått bra med den stora för de va såå lite folk där idag! :)

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0