Sång, gnäll o farmorbus

Ja tre ord för våran dag idag!

Vi kan börja från början.
Bara för att jag ändå kom i tid i säng i går så vaknade Nelli en extra gång i natt! Hon vaknade vi 03, och även om hon somnade direkt jag stoppade in nappen igen så är man ju vaken och uppe... Sen vaknade Elliot vid 5 och pappan va upp och "fixade" honom. Sen när pappan kom tillbaks till sängen tyckte jag att jag hörde Nelli.. Men de va tyst.. Slumrade nästan till innan jag hörde igen, och visst va de Nelli. Då gick jag upp och hämtade in henne till oss och när jag går i hallen hör jag Elliot viska "Mamma?".. Tyst som en mus smyger jag med Nelli in till oss igen, och hör sen Elliot några gånger ropa lite på mig, men sen blir han tyst och somnar igen. Nelli däremot hade bestämt sig för att inte somna.. Så jag fixade välling till damen, och sen somnade hon på tre röda igen och vi sov till 07.40.

Sen efter frukosten tog Henke med Elliot till dagis och jag tog Nelli och begav  mig mot babyrytmiken på Pinglan! Vi mötte upp Linnéa o Ebba på bussen och Nelli sov en stund när vi kom fram till Pinglan.
Vi sjung en stund innan  Nelli tyckte att Imse Vimse, som i normala fall är skitkul, va superläskig. Hon blev ledsen och sen sprack det för hela dagen.. ;) Men jag misstänker starkt att hon har en tredje tand på gång, även den nere! Så de kan va därför hon har vart tjurig idag.. Hon är aldrig så här annars.. pipig o gnällig.. Inte skrikig o ledsen så hon skriker o gråter, utan mest piper.. ;) Märkbart onöjd!

Jag och Linnéa tog iallafall en lunch på stan inne på nya IGOR, och de kasnke vi inte gör igen nej.. De va INGEN höjdare.. skittrist.. Men, men man måsre ju prova för att veta! ;)

Sen tog vi en repa på stan innan vi åkte hem igen. VÄl hemma så väntade vi in Elliot som blev hämtad av farmor o faster Mia på dagis. Dom hade åkt en svägn till flygplatsen för att kolla lite på flygplan. ;)
NÄr dom kom så fikade vi lite inne i vardagsrummet, då köksbordet va ute på balkongen och blivit slipat! Elliot tyckte de va hellattjo att sitta i v-rummet o fika.. ;)

Iallafall så är köksbordet som sagt slipat och även nymålat! ;) Spännande va!? :P  Det kommer bli såå bra!



Kommentarer
Postat av: Emelie - Mamma till Malte

sv. Okej:)tackar!

2010-10-01 @ 20:18:34
URL: http://eeeileme.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0