En kalasbra dag

Idag var dagen vigt åt kalas. Vi fick lov att splitta familjen och vara två på två håll. Pappan o Nelli åkte till gammelfarmor Märtha som fyllde år idag och jag och Elliot gick  över till Elvira som hade födelsedagskalas. :)

Elliot hade lite svårt att släppa mig när vi kom hem till Elvira. Han höll sig inte långt ifrån. Lite tråkigt, men de va full rulle på alla barnen så visst kan jag gott förstå de också. Han hittade iallafall marsvinet Sara som han var väldigt imponerad av! Sen gick Sara in i sitt lilla hus när Elliot inte såg och då trodde han att Sara hade försvunnit! ;) hihi han är väl för söt!

Alla barnen fick en liten godispåse som innehöll lite godis och sen lite majskrokar. När vi kom hem så fick Elliot majskrokarna och så tänkte jag käka upp dom godisarna som var i påsen. Elliot såg vad jag gjorde, ja det brukar han göra när jag äter godis och bryr sig normalt inte. Men nu så såg han och sa att han ville smaka. Jag velade ltie men tänkte ge honom en "Fair chance". Han har smakat godis en gång förut och då tiggde han Djungelvrål av pappan.. ;) Men jag gav honom en sån där mini-mashmallow och han stoppade den i munnen, och i nästa sekund spottar han ut och säger att de är äckligt och att han vill torka av sig om munnen.. ;D Så ja.. han kan gott vänta ännu längre med att börja äta godis. Han åt 2 korvar med bröd på kalaset och sen när de va dags för fika så fick han för första gången riskakor med smak, vilket han inte åt, han fick vaniljglass som han åt liiitegrann av och han fick friterad banan som han spottade ut.. ;D Korven va de bästa!




Elliot kikar in Sara

 


Sebbe, Elvira, Elliot o Liam

 


Elliot, födelsedagsbarnet Elvira o Sebbe

 

Missen Kasper är medelpunkten

 

käkar korv ;)


Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0