Hetta!

Idag har de ju varit tokigt varmt!  På fm åkte vi och lämnade Nelli hos mormor och sen åkte vi till Tärnabadet.
Vi badade och mös och sen kom även Teres, Magnus o Tindra. Vi hade en härlig dag! Dock är det faktiskt allra första gången den här sommaren som jag riktigt BRÄN mig.. Ont gör det!
När vi vid typ 16 åkte hem visade termometern i bilen 35 grader!! Ja givetvis inte 35 grader INNE i bilen utan ute! Fy de är faktiskt ltie väl..
Nelli hade vart lite grinig men jag kan gott förstå henne i denna värmen.. Tur hon fick vara hos mormor.. Hon va så trött å varm o grinig här hemma också så när hon skulle få kalops så gick allt fel och hon blev arg o ännu mer svettig stackarn. Så vi satte oss i soffan och hon fick lite vatten innan vi fortsatte att äta i köket. Dock bytte jag ut kalopsen till gröt eftersom jag vet att gröten får väldigt lätt ner, och det gjorde den..
Sen satte vi oss i soffan för att försöka hålla henne vaken s länge som möjligt, men 18.30 somnade hon sittandes så jag stoppade henne i säng.
Nu har hon nyss vaknat till några gånger men de kan bero på värmen ännu, men sen börjar hon bli för rörlig så hon kör ju fast i sängen och tjongar in huvudet i spjälorna..

Aja nu är det verkligen dags att hoppa i säng. Sov gott!

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0