Ibland händer det..

ETT INLÄGG ;D

Natten va liite bättre men llångt ifrån nånting man önskar.. Jag gick dessutom och la mej SENT (00.30) för att jag skulle va superdupertrött o somna.. Men inte då.. Jag låg vaken och vid 01.30 börjar grannens barn vägg i vägg att skrika. Han brukar dock tystna fort men inatt tror jag han va skitarg för han skrek o skrek.. och jag blev lite mer o mer irriterad och när jag ligger där och är irriterad så hör jag nånting mer.. Inge grannbarnet? Nä.. utan mitt eget! Vid 02 började han grymta inne hos sig! Jag trodde inte mina öööron! FAN FAN FAN han jag tänka och ännu värre än så.. Upp och in och Elliot talade genast om att han va "fääärdig" med att sova och tänkte minsann inte lägga sig ner på sin kudde...

Jag gick igenom alternativen: ha honom i sängen?  Ah visst.. Lägga sig bredvid honom i hans juniorsäng? ehh.. som gravid, troligen INTE. Jag bestämde mig för att ta upp honom och byta blöja och som vi gjorde när han va mindre och vaknade på natten bara lägga honom igen och se vad som händer.. Medans jag byter blöjan ser jag att Henke håller på med nånting inne i E´s rum.. När vi bytt färdigt så ser jag att Henke tagit madrassen och lagt den på golvet, och med stränga anvisningar på att Elliot ska sova i sin säng, mamma ska sova i sin säng, och pappa ska sova på madrassen, stängde jag dörren till E´s rum och gick.. Jag hörde inte ett ljud från dom och täntke "ojsan".. för de va rätt oväntat att de skulle funka, ÄVEN om pappan låg på madrassen..
Jag gick ialalfall och la mej men kunde ju givetvis inte sova, vrider o vänder på mig så gott jag kan, ont i höften-_> ligga på rygg--> får ingen luft-->ligga på sidan..
Jag ligger o funderar över hur de går för dom inne hos E, men jag har fortfarande inte hört ett ljud iallafall..

Jag tror att jag sover hyffsat mellan 5 o 6.30, sen vaknade dom inne hos E. Jag fick dock ligga kvar och gjorde det gärna medans dom lekte och åt frukost och när jag hörde att dom va på väg att klä sig för att gå till dagis så gick jag upp för att säga hej då till Elliot.

När Henke kom hem från dagislämningen frågade han om jag grät när jag kliade mig i ögonen. Nej, svarade jag och henke säger "Ok för de kommer du göra nu när du hör vad jag säger.".. Shit han jag tänka innan han fortsatte.. "Från och med IDAG går Elliot mellan 9-15 på dagis!" ...
Jag har dividerat fram och tillbaks på att ha honom en timme till på dagis nu fram tills lillasyster kommer eftersom jag inte fungerar alls som människa.. men mammahjärtat sger att han också ska vara hemma med mamma.. MEN.. jag vet. att han inte tycker de är nå kul alls att vara själv hemma med mig och jag är glad trots allt att Henke tog beslut åt mig, för jag hade aldrig kunnat göra det själv.. Låter kasnke mesigt, vad vet jag..
Jag VILL ha mitt barn hemma med mej när jag ändå är hemma.. Men de funkar inte alls i dagsläget.....
Sen har vi snälla farmor som hämtar Elliot på dagis minst en gång i veckan som i morgon och då hämtar hon honom redan 13.30, och på osndag är henke ledig så då ska vi åka och bada och då är ju E hemma helt.
Och sen är de ju bara fram tills han blir storebror och sen kommer han få vara mycket hemma med oss också!


Kommentarer
Postat av: Lindah

Hoppas du får vila massor nu. Eller iallafall så du känner dig mänsklig kram



En fråga varför blev du irriterad då grannbarnet skrek? Nyfiken eftersom mitt barn har skrikit flera timmar varje natt sedan han föddes.

2010-01-25 @ 12:04:12
URL: http://www.grodfamiljen.se/
Postat av: Lindah

Förstår att du blev irriterad pga dina försök att somna om.



Jag tycker numera enbart synd om föräldrarna då jag hör barn skrika på natten. Vi har verkligen haft ett helvete på nätterna. Han skriker trots att vi bär, gullar, tröstar mm. Han vill INTE sova helt enkelt. men sova ska man på natten och eftersom vi är så dumma och tycker det så kontrar han med SKRIK :-)

2010-01-25 @ 12:28:53
URL: http://www.grodfamiljen.se/
Postat av: Carola

Jag hade Lina på dagis mellan 9-15 nä jag var gravid.. En timme hit eller dit gör ju inget o dom mår ju absolut inte dåligt av det. Får han röja där istället.. ;)

2010-01-27 @ 10:00:36
URL: http://carolalola.blogspot.com

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0