Diabetes

Anlände på förlossningen 9.00 i morse och träffade en barnmorska och jag blev introducerad med en blodsockermätare. Ta stick i fingret på mig själv och sen mäta av.. De va redigt skakigt eftersom jag inte alls gillar nålar o sånt.. men jag lyckades och de gick bra, så de ska inte bli några problem att iallafall kolla av mina värden.

Man sa att man helst inte ger insulin och eftersom jag gått s långt i graviditeten så ska vi försöka få rätsida på de hela med hjälp av koständringar. Sen ska jag mäta av blodsokcret 3 dagar i veckan, 4gg/dag och sen rapportera in till läkare varje torsdag. Kan jag hålla mian värden jämna så får vi fortsätta med de vi gör och har jag ändå för höga värden så skulle de bli diskusion om insulin igen..
Dock ser jag de som ännu en anledning till att sätta igång mej så fort som möjligt.. Ja såklart inte idag eller så men när barnet räknas som fullgånget.
Sen skulle jag få tillväxt-ultraljud om två veckor och är hon stor nog och så, så kommer jag ligga lite på att vi kör i gång de hela.. FÖr går de inte att hålla mina värden med bara att ändra kosten så ser jag de som helt onödigt att behöva sätta in insulin då om vi ändå skulle kunna vräka ungen.. ;)

I morgon kommer svärmor o Knorre hit och hjälper oss med att bla lägga golv o sätta listerna inne i lillasysters rum, så ska vi fixa i ordning till henne där sen :D
Jag ska nog bädda spjälsängen och ställa den i hennes rum tills hon kommer, för jag tror den kommer stå mer i vägen bredvid min säng när den itne behöver stå där.. Jag har som plan att ta bort ena sidan och ha den precis bredvid min säng till en början.. men sen när vi börjar komma i ordning med nätter och så så ska hon nog få flytta in i sitt rum så fort som möjligt..
För även om vi får springa lite så är jag bombis på att vi alla sover bättre.. Men ja de visar sig såklart..

Nu ska jag snart slänga mig i säng. I morgon innan frukost måste jag komma ihåg att mäta mitt blodsocker också för i morgon blir en mät-dag! Spännande!

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Vi hade också spjälsängen intill oss utan sida med Vilde, jättebra :) Men han sover inne hos oss ännu men det är nog mest för att vi inte har fler rum.

2010-01-31 @ 12:23:08
URL: http://sandrah.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0