Inrapporteringdag

Fyra slog Elliot upp ögonen idag.. yes.. in och sa till honom att lägag sig på kudden och de gjorde han och försökte somna om.. Jag satt inne hos honom i 20 minuter innan jag gick ut och stängde dörren. Nu hade jag två val.. Antingen gå och hoppa i sängen på en gång eller gå på toa! Ja som gravid måste man nästan välja att gå på toa. Och så gjorde jag. Toan ligger ju mitt emot Elliots dörr. Jag gick in och stängde dörren och kort därefter hör jag kattskrället! Jamar o kraffsar o jamar utanför dörren.. Får ju då lov att öppna dörren igen och sen när jag stänger den igen hör jag Elliot inne i sitt rum.. F A N... In igen då och tog 20 minuter igen innan jag gick ut och  när jag gör de hör jag plogbilen utanför.. Elliot börjar röra på sig.. Jag står blickstilla utanför dörren och elliot verkar somna in igen.. Väntar nån minut sen drar jag igen dörren och stänger och inom 1 sekund börjar han gnälla igen.. ÅÅÅ SUCK! Han har nån grej som gör att han vakanr på tre röda så fort han hör dörren, men samtidgt vill jag inte ha den öppen för då är de nog nån annan som går in och säkert väcker honom. (katten ja).
In igen då och han somnar igen och jag går ut, men kommer inte mer än ett steg utanför dörren innan han ropar..
Nu är jag kaputt som både mamma o människa.. Ont i magen o i ryggen efter sittande på golvet.. Så jag tar fram madrassen och lägger mig där och gör som igår, talar om att Ellito sover i sin säng o mammma på madrassen.. NEMAS PROBLEMAS... han lägger sig.. men fan.. jag vill itne att de heller blir en vana att nån av oss sover bredvid honom.. för jag tänker långsiktigt.. Sen kasnke han inte heller vill somna på kvällen utan att nån ligger bredvid på madrassen?? Åh nä.. men vi somnade i en timme eller så innan pappan hoppade i duschen och dagen började..

Elliot äter frukost på dagis idag, som han gör när pappan börjar lite tidigare och jag har precis ätit här.
Nu sitter jag och väntar på att klockan ska slå nio så jag kan ringa in mina blodsockervärden till läkaren..  Ska bli väldigt spännande att se vad dom säger.. och sen ska jag ta fram madrassen framför tvn och kolla tv o somna :P

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0