Dagen idag

Vi började med att lämna Elliot på dagis idag, vi var lite sena, och eftersom jag och Nelli skulle med bussen så var det lite småbråttom.. Men såklart när vi kom in på dagiset så var dom inne på den andra avdelningen eftersom tom vikarien va sjuk idag.. Så dom hade slagit i hop båda avdelningarna. Men Elliot gick med på att en av dom andra fröknarna tog honom och vinkade med honom i fönstret och vi andra kom med ungefär 1 minut till godo till bussen.. PUST!
Vi åkte med Linnéa och Ebba till Pinglan och sjung o busa som sig bör! Det är så kul när barnen verkligen uppskattar det! Idag när vi sjung om alla barnen "Nelli är här, Nelli är här, alla kan vi se att Nelli är här!" Så satt hon och klappade händerna och när Miriam (sångfågeln) sa hej Nelli, så tokvinkade donnan med båda händrna ovanför huvudet ;)
Är hon nöjd är jag mycket nöjd! Sen har hon inga hämningar alls. Idag kröp hon raka vägen upp i flera andras knän än sin mammas.. :P Men det är kul att hon inte är blyg alls. :)

Sen hämtade vi Jotte på dagis och gick hem på en gång för de va inge kul väder alls ute... kallt o snö o blåst! Uscha! ;D Vi gick hem och åt vindruvor och busade. Sen tyckte jag att Nelli va lite varm så jag tog tempen på henne och då hade hon 38,3.. Sen tempade jag henne igen innan hon somnade för jag tyckte hon va varmare men hon hade ändå bara 38,5.. Så hon fick ingen alvedon men sova ville hon tidigt idag trots en sen middagsvila så sliten va hon.. HOppas det är feberfritt i morgon!

Nu blir det nog i säng och läsa lite,.. man vet ju aldrig hur natten blir med febrig unge..

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0