Tålamod!

Hur gör barn? :P

Har hållt på 1 ½ timma med att försöka söva Elliot. De är för länge jag vet men jag har så svårt att GE UPP. Jag vill ju inte att han ska vinna och inse att de funkar att tjata o gnälla o gnata.. Men tjipp! Mitt tålamod rann ut i sanden till slut för nu är han uppe, men ändå trött! Skitunge! :P
Nu ska jag ha honom vaken hela dagen istället, trots att han är skittrött REDAN...

Ni med barn 2år och äldre sover dom middag än eller när slutade dom sova middag?

Vi funderar lite över att försöka ta bort den redan.. Är de för tidigt? Behöver barn runt 2 sin middagsvila?

Kommentarer
Postat av: annika

Liam Brukar sova middag mellan kl 14.00-15.00..vissa dagar vill han inte sova middag så då får det vara så.. kram

2010-04-02 @ 14:38:21
Postat av: Lindah

Min erfarenhet är att det där är super olika. Vissa barn behöver knappt sova middag då de är 1.5år och vissa 3 åringar behöver verkligen sova. Man får se till individen och anpassa därefter.



Samuel behöver absolut sova middag. Helst över 1.5timme annars är han ett monster på kvällen. Men så vaknar han oftast innan kl 6 på morgonen oxå :-)

2010-04-02 @ 14:38:27
URL: http://www.grodfamiljen.se/
Postat av: Sandrah

Devin behöver fortfarande middagsvila.. idag var en dag då han vägrade och vipps så sov han runt klockan halv fem på soffan här och det får han ju inte göra då.

2010-04-02 @ 17:34:51
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Kakkakaffe-Eva

Jag har nog stora problem vissa dagar, men Marius måste sova för annars är han också ett monster på eftermiddagen och kvällen. Och forskning visar att det är positivt att "nolla hjärnan" fram till 3-4 års ålder. Dock räcker det att ligga i sängen och vila "lugna ner sig", att man inte nödvändigtvis måste sova. Alla barn är ju förstås olika, men jag tänker försöka ha Marius att sova middag iaf ett år till.

2010-04-02 @ 18:17:33
URL: http://kakkakaffe.com
Postat av: tessan

erica slutad enog med sin vila vid 2-2,5år.

Loke skulle nog inte klara sig utan en vila, inte vi heller =D

2010-04-03 @ 19:02:38
URL: http://ericasmamma.blogg.se/
Postat av: lisette

min loke är ju tre nu och han sover fortfarande middag. på dagis är det 30-45 minuter. hemma sover han så länge han vill, både vi och han behöver det... =) vissa dagar så sover han inte alls hemma, beror lite på vad vi gör. men då somnar han tidigt och vaknar tidigt dagen eftr.

2010-04-05 @ 00:06:16
Postat av: Carina

Hej

Min son slutade sova middag strax efter han fyllde ett, han bara vägrar så det är bara gilla läget att man inte får sin "lilla egena tid". Däremot sover han bra hela natten.

Kram

2010-04-06 @ 20:28:38
URL: http://ghoosthouse.blogspot.com

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0