Varför napp?

Ja varför har många nappen i , i tid och otid? Glada och nöjda, lekandes, ute eller inne?
jag läste just en blogg där de var bilder på en glad unge lekandes i vattenpölar, med nappen i munnen..
Jag menar inget illa till er som har barn vars napp alltid sitter i.. men jag vill veta vad de fyller för funktion?
Är den så nödvändig att man tom måste leka (inne eller ute) med nappen i?

Här hos oss är vi stränga med nappen. Den ska BARA användas när man ska sova.
Ibland hittar han en napp nånstans och kommer med den i munnen men då går vi in och ser till att han lägger den i sin nappskål.
Han har ALDRIG nappen ute, skulle faktiskt inte falla mig in att han skulel sitta i sandlådan tex med nappen i..
SOver han i vagnen ute så självklart får han ha nappen. MEn Elliot har nappen enbart när han sover alltså, och de har varit så sen han va väldigt liten. Vi va noga från början, och vi har aldrig haft några problem med det då..

Kommentarer
Postat av: Maria o Freja

Hihi tack för peppning, man är ju två också som hjälps till tack o lov;)

Ja dom kommer ju få jättekul sen när dom är lite äldre, får tänka på det om det blir jobbigt:)

Spännande kommer det bli iaf!

2009-09-05 @ 21:35:22
URL: http://mammatillfreja.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Vi var också sådär ett tag att nappen skulle endast vara i när han sov eller om han var helt otröstlig. Men sen skulle hörntänderna upp och då sket sig allting.. nu har han napp alldeles för ofta och jag gillar det INTE! Får se hur det går att försöka ta den ifrån honom.. han skriker som en besatt!

2009-09-06 @ 20:57:39
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Åza o Olivia

Vi försöker dra ner på nappenanvändandet. Läste någonstans att de har ett sugbehov fram till 1 år ungefär och efter det är det bara en vana. Vet inte hur mycket det stämmer dock.



När vi har haft napp ute så har det varit för att försöka undvika att hon stoppar saker från marken i munnen. :-)



Hoppas allt är bra med er!

2009-09-06 @ 21:46:53

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0