Läkaren

Idag va de då dags för läkaren för Elliot. När vi kom dit behövde vi byta blöja på Elliot å jag o Elliot gick in på toa och gjorde det.. När vi sen kommer ut å sitter de två nya föräldrar i väntrummet med en såån liten bebis. Elliot ville helst bara öppna och stänga toalettdörren hela tiden, med honom själv på insidan.. kolsvart för lampan hade han ju släkt också.. Ja dom i väntrummet fick sig ett gott skratt åt honom. Sen skulle vi då gå in till Anita och väga och mäta, men ungen.. ja han va ju inne på toaletten.. och då fick dom i väntrummet ännu mer att skratta åt! :P
Sen tillslut fick jag in honom till ANita och vi vägde och mätte honom (11380 g o 85,5 cm). När vi mätt o vägt honom ville ju Anita prata med honom för att kolla så han är normal.. Men Elliot ville helst bara öppna dörren och stänga den igen.. Eller släcka lampan.. Och ja de gjorde han ju också.. Tillslut så fick han öppna dörren och gå ut, och de gjorde han och sprang ut i väntrummet iklädd endast blöja.. ;) Och ut och flinade med dom i väntrummet så dom fnissade ÄNNU mer.. Sen in till läkaren i ett annat rum och på vägen dit, ja gissa? jo släcka lampan i väntrummet!
Vi pratade om Ellitos hosta o rossel o kräkningar, och hon tyckte vi skule börja i nån ända, så de slutade med att Elliot fick recept på Losec! Ska hjälpa mot typ sura uppstötningar/slapp magmun/kräkningar...
Sen ut igen och knacka på hos Anita (som hon sa att vi skulle göra) för att få sprutan, men då hade hon en annan mamma och papap med liiiten bebis inne och undrade om de gick bra att sätta oss en stund i väntrummet. Ja visst sa jag och så gick vi dit. När jag sätter mig i soffan sätter Elliot iväg och springer in i Anitas rum igen, och ja mamman o pappan o bebisen va fortfarande kvar! Han springer in och slänger sig runt och kastar igen dörren.. ! Där står han på insidan, med mamman o pappan o bebisen, och jag på utsidan... Jag öppnar dörren och då blir han skitarg och slänger sig på golvet.. JA mitt framför mamman o pappan o bebisen som förövrigt flinar lite fint även dom..
Jag får ta och lyfta honom ut därifrån och ut o väntrummet, där jag tills lut får på honom byxor och tröja igen, då kommer Anita och säger "Oj va mörkt ni har de här! Vi har väl inte stängt redan!"...
Nej viskade jag.. de är Elliot.. Och dom i väntrummet fick skratta igen.
Sen iväg och få sprutan! Han blev lite ledsen först men de gick över på en gång och sen har jag itne märkt nånting. skönt!

Sen ner mot apoteket för att hämta ut Losec till E och Niferex till mig.. Väl där när jag gett tantan receptet sa hon nått om att jag itne skulle betala..? men jag visste inte alls, och hade inge minne av att läkaren sagt nått om de..
Hon gick iväg och kollad eigen och jo visst, de gick på landstinget så jag skulle itne behöva betala.. Ok tack! tänkte jag! ;)
Sen sa hon efter en stund att hon skulle få lov att beställa för dom hade de inte där.. De va för dyrt för att nån vanlig skulle vilja köpa det så dörför skulle man få lov att beställa.. De skulle alltså gått på närmare 1000 spänn! TACK för att jag slapp betala det! (med vilka pengar jag nu skulle gjort det..? Ja självfallet hade pappa/sambo/älskling betalt om de va så!)
Så på torsdag ska jag hämta meduxinen till Elliot.. så får vi prova iallaflal. Sen skulle vi får en tid till barnsjukhuset om ca 1-1½ månad för att se hur de gick, om de hjälpte eller ej..

Nu ska jag lägga mig o läsa.. sliten.. har ju jagat Elliot hela dan.. ;)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Va det vaccinet för mässlingen, påssjuka och röda hund?

Om det var det så kommer biverkningarna efter 7-10 dagar om dom nu kommer. Vilgot reagerade med matvägran och vakna nätter och vara riktigt tjurskallig..



Men vilken go busunge du har :P Sitter och skrattar när jag läser :-D

2009-10-28 @ 07:43:16
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Tur du slapp betala!!

2009-10-28 @ 08:25:29
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Mormor´n

Haha! Lill-Thore är ett riktigt litet busfrö! Kram.

2009-10-28 @ 08:36:33

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0