Grå dag

Idag är de grått o trist ute! Fy!

Jag ahr nyss setat i lugn och ro och ätit frukost. En STOR kopp varm choklad.. mmm.. :-)
Henke o Elliot är ute och promenerar med farfar här på moergonkvisten.. Men dom borde snart vara på ingång för de regnar lite ute..

Igår fm var jag och Elliot med mormor till Sala och kollade in massa vovvar på agilityn. Eller ja, kasnke inte en massa, men en del vovvar. De va kallt på morgonen! (-2).
Dock blev de lite tokigt när Elliot väl somnat i vagnen och så hostade han och hostade och sen kom hans mellis upp! På jacka och fleecetröja.. och på åkpåsen! Så vi  fick lov att plocka ihop och åka hem när Ellito inte hade nå kläder kvar. ;)
NÄr vi kom hem va Elliot supertrött för han sov nog typ i 5-10 minuter i vagnen innan de blev tokigt så jag försökte få i honom lunch.. men de va lönlöst så jag la honom i sängen istället.. men de ville han inte heller. Så tillslut fick han komma upp igen, och sitta med oss vid bordet när vi åt mat och tillslut så åt han också. Sen bestämde vi med mamma Marie o Nea o Vira att vi skulle träffas ute.
Vi var ute i några timmar på eftermiddagen i solen och de vz skönt.. men de blev kyligare o kyligare. brr. Men vi hade superkul.
Sen när vi kom in och skulle äta så brast de för ungen igen! ;) Han va SÅ trött. Gick inte att gfå i han maten och klockan va ju bara halv 18, och för tidigt ju att hoppa i säng! Men INGENTING funkade. Ingenting! Han ville itne ens ha nappen o snutten. Så efter mycket skrik och flera fina försök att få på pyjamasen, la vi honom i sängen med nappar (som han fortfarande inte ville ha) ochs nutten och sa gonatt och gick ut. JO han va fortfarande arg som ett bi (Har ALDRIG sett honom så arg--> ÖVERTRÖTT). Men de tog inte alls lång stund innan de blev tyst där inne, och klockan var ju bara typ kvart i 18-18.
Men så efter en kvart vaknade han , av hosta tror jag, och började gnälla igen.. Så han låg en stund och bara gnällde så tillslut tog jag upp honom och fixade en flarra välling (han hade ju inte ätit nånting) och han slukade den och sen la vi honom utan minsta lilla skrik eller protest.
Så han va väl dötrött och när han vaknade efter typ 15 minuter så  märkte han väl att han va hungrig..
Men jag sa till Henke att de är TUR att han inte är så där hela tiden.. Finns säkert barn som är så där arga och skriker hela tiden.. Elliot får små utbrott ibland, och utbrott som detta har han aldrig haft innan. Men de löste sig fint!
Han sov till 20 över 7 i morse iallafall och då gick pappan upp med honom och sen ut på promenaden.:)

Idag har vi inga planer för dagen..Vi tar den som den kommer!
Trist bara tt de regnar.. men man kan väl inte få perfekta höstdagar för jämnan antar jag.. :)

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0