Good morning sunshine!

Solen skiner idag! LOVELY!


Igår va de full rulle!

Jag Skulle ju dock äta lunch på stan med mamma Maria o Amanda, men deras vagn och skötväska var i Enköping i bakluckan på bilen.. ohc i kötväskan även Marias plånbok, så hon va väldigt arg på sig själv! ;) MEN de kommer ju fler gånger!
Jag åkte dock ner till 11 kanske. Gick lite och sakta på stan en sväng (JAAA MAN MÅSTE ut även om de smärtar), in såkart på "Moa o Max" och OOOOOJ va mycket fint från Villervalla dom hade fått in! Fyyy! ;)

Sen upp till läkaren och vi disskuterade en massa.. Han försökte förklara HUR Fk tänker.. och hur vi skulle göra för att försöka få sjukskrivningen att gå igenom. Det är ju det faktum att jag är arbetslös som ställer till det.. dom menar ju på att jag kan ta en timmes jobb i veckan som kanske urmakare.. Hehe Rune LÄkare kom på så många roliga jobb som han menade att FK tycker man kan söka.. Så de skulle ju självfallet bli så mycet lättare att skaffa sig en anställning och sen sjukskriva sig från den. För FK ser ju inte att jag är gravid, foglossning osv osv är LÄNGST ner på listan över dom som folk vill anställa, utan dom ser den där LILLA möjligheten att jag kan sitta i en rullstol och göra nått adminsitrativt då.. Men jag som utbildad barnskötare till att börja med ska jobba med vad?? Chefsjobb? ah nähä..
Ja iallafall så skulle han ringa till FK idag och försöka få dom att förstå att de ju inte BARA är foglossningen som är mitt bekymmer utan också blodbristen och vad den gör.. OM han lyckas, så ska han få en stoooor bukett blommor som tack.. för jag tror att de inte är vem som helst som skulle göra en sån här sak..
Jag ska iaf dit på måndag också och ta blodprov i armen igen.. Jag kommer bli van om vi fortsätter så här.. Men ja INTE utan Emla...

Efter läkarbesöket åkte jag med mamma till IKEA för att inhandla Ellitos nya säng! :D Madrass o täcke och sängkläder inhandlades också, och en förvaringsåda till under sängen!
När vi kom hem hade pappan o Ellit precis kommit hem så vi stte och och åt lite mellis innan vi skruvade i hop sängen!

När sängen va färdigskruvad och stod på sin plats var Elliot väldigt snabb med att klättra upp och mysa med sin snutte där! ;) Man såg iallafll att han förstod att de va en säng!
Sen bäddade vi i ordning och la ner alla viktiga gosedjuren o filtarna så de kändes mer som hemma. Elliot klättrade i och ur hela tiden!
Efter en stund gick mamman o pappan ut i köket för att fixa maten men Elliot stannade kvar därinne.. så tillslut fick jag lov att gå och kolla.. och Elliot hade hämtat en bok och satt nu i sin nya säng och läste boken! <3 Sötaste!

Vi hade som plan att lägga honom senare så han skulle va supertrött, men Elliot hade nästan bestämt sig på en gågn att han skulle sova! ;) Dock fick vi i honom en sväng i badet och sen fick han gå och sova!
Vi la honom som vi alltid gör och sa gonatt ochsen gick vi ut. Han skrek till, men blev tyst på en gång igen. .. Ja och ungefär där slutar historien! ;) Han somnade nog på en gång och sen sov han HEEELA natten i sin nya fina säng! Han vaknade vid 8... Eller så att vi gick upp vid 8 oc in till honom och där sitter han i sin säng tyst som en mus. :) Vet inte alls hur länge han ha<r vart vaken i och med att han har vart helt tyst! Och ja det vet jag att han har varit eftersom jag vaknade halv 6 och inte kunde somna om alls.. så jag låg vaken tills jag gick upp vid tio i 8.. MEn som sagt så gick de över all förväntan med nya sängen! Och ja jag är medveten om att bakslag kan komma, men de är iallaflal en HIMLA BRA början! :)

Nu har jag å¨fm skruvat i hop hans nya Stokke-stol också så får vi se vad han säger om den när han kommer hem! :)

Nu ska ni få lite bilder, men dom kommer i ett eget inlägg! Tjing!

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0