Vaccinationkaoset

Ja jag täntke att jag skulle dra historian om hur vi fick vårat vaccin.. ;)

Jag hade ju bestämt mig för att INTE ta, men självfallet blir man orolig och funderar med allt man läser, både för och emot vaccinet. men i nån stund bestämde vi oss för att ta den alla tre.
Jag ringde min barnmorska för jag ville höra vad hon sa om saken då eftersom jag själv var allt annat än övertygad..
Blev egentligen varken mer eller mindr eövertygad eftersom hon ju självfallet inte fick säga nånting annat än de som dom helt enkelt SKA säga.
Men när vi pratat en stund sa hon att om vi skulle vaccinera oss så skulle vi göra det idag (måndags) eftersom dom fårr nya doser den dagen men barnmorskan va sääker på att dom skulle ta slut samma dag. Vi pratade lite till och jag kom väl fram till att vaccinera oss och min barnmorska funderade lite och så sa hon att hon skulle hjälpa mig. HOn menade på att om jag  nu bestämt mif skulle de vara dumt OM jag inte skulle få nått vaccin ifall de skulle ta slut.
Dom hade öppen vaccinering mellan 15-17 och jag fick en tid hos barnmorskan 14.45. Så skulle hon vaccinera mig där och så skulle henke o Elliot få gå den riktiga vägen.

Vi åkte ner på stan väl i tid och eftersom vi hade tid över skulel jag först gå upp till min läkare (samma byggnad annan ingång) och hämta sjukintyg. Sagt och gjort så gick vi dit och de va redan i ingången betydligt mer rörelse än de brukar så Henke o Elliot stannade ute och jag tog hissen upp med flera andra.. När jag kommer ur hissen däruppe är ALL syre borta. De va VARMT och KNÖKFULLT med folk! Ja då va de ju vaccinering där också givetvis.. Och för 65+! SÅ gissa om jag kände mig liiiiite malplacerad! Men fy va folk och då va klockan halv 15, och flera gånger fick sköterskorna säga att INGEN skulle vaccineras innan klockan 15! Jag tog mitt papper fort och gick fort därifrån...
Vi gick då upp till BVC/MVC och där va de också massa men itne ens i närheten av vad de va på andra stället.. Vi gjorde som min barnmorska sagt till mig. Vi tog nummerlapp, lappar att fylla i om vi var sjuka eller friska och sen gick vi rakt igenom alla folk och in på MVC där de va tomt.. jag skrev på min lapp och fick komma in på en gång till min bm och fick sprutan.. Gick väl bra.
Sen fick vi sitta och vänta på att Elliot o Henke skulle få sprutan.
och när vi väntat ett tag så kom min läkare ner uppirån och frågade om dom trodde de skulle bli doser över för dom hade REDAN slut hos sig!
ah.. jaja vi kom in relativt snabbt och allt gick fint och vi klättrade bokstavligen över folk på vägen ut... PUUUH! Villken hysteri! Och ja.. doserna räckte inte till alla..

Biverkningar?

Elliot: har inte märkts NÅNTING.
Hanna: Liite öm i armen.
Henke: Huvudvärk, ont i kroppen i en dag, och öm i armen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hihi - å ojoj! Puh för sånna där folksamlingar!



Haha - ja - Henke e ju kille - klart han blev värst drabbad!

2009-11-26 @ 21:15:38
Postat av: Teres

Åh men åh - trodde jag hade klickat i kom ihåg mig - det hade ja tydligen inte :-D

2009-11-26 @ 21:16:33

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0