Annonssvarare

Ja jag måste visa er hur roligt man kan ha när man säljer en barnvagn. :P Jag har fortfarande inte sålt Emmaljungan och den har legat ute ett tag, men den ligger helt medvetet ute ganska dyrt för jag har INTE bråttom att sälja den..
Och då första dagarna när den låg ute fick jag ett mail.. Jag täntke helt krasst kopiera in mailet här och sen mina svar och så hans svar osv.. Have fun! :P

Här va alltså första mailet när vagnen legat ute nån dag. Vagnen ligger ute för 3500:- kanske jag ska säga.


"Hej jag är intresserad av vagnen vad har du för bästa pris på den tack."

Jag svarade att vagnen finns kvar och att de va 3500:- som gällde. Då ringde den här mannen upp mig och sa att han kunde hämta den FORT, redan idag om han fick betala 3000:-. Jag sa att jag inte hade nån brådska med att sälja vagnen och efter en dag på blocket tänkte jag INTE sänka vagnen 500:-. Han veva på ett tag innan han insåg att jag menade det jag sa.

Sen nu, jag tror nästan de är en månad sen jag la ut vagnen fick jag mail igen:

"Hej finns vagnen kvar vad har du för bästa pris på den vid snabb affär
tack."


Jag täntke att de kasnke va dags att sänka priset lite så jag svarade:

"Hej

Vagnen är kvar och jag kan gå ner till 3100 vid snabb affär.

Mvh Johanna"


Varvid han svarar:

"Hej jag är intresserad kan ge dig 2800 kr hämtar de idag om du vill tack."


Jag blir förbenad och jag har ju fortfarande INTE bråttom att få iväg vagnen så jag svarar:

"Hej

Jag har INGEN brådska med att få iväg vagnen så att gå ner ännu mer i pris för att du ska hämta den idag går jag inte
med på.
3100:- är priset vare sig du hämtar vagnen idag eller om en vecka.

Mvh Johanna"


Han svarar:

"Hej jag kan inte ge di mer än 2900 tack."


Jag svarar:
"Hej

Då får du nog leta efter en billigare vagn."


En halvtimme senare kommer ett mail från en ny adress:

"Hej såg din annons på barnvagnen och den verkar mkt fin vad har du för
sista pris på dem tack."



Ja jag tycker ju på en gång att de är samma människa? hur kan man inte se det? Han skriver ju PRECIS likadant. Men jag tänkte att jag ska vara hygglig och svara som om han vore vem som helst. Jag svarar lite för att jävlas:

"hej.

Vagnen är i mycket fint skick och vi kan tänka oss att gå ner till 3200:-.

Mvh Johanna"


Jag höjde alltså 100 kronor jämfört med lägsta priset han fick till sin andra mail.. ;)

Då får jag svaret:

"Hej jag kan ge dig 2900 kr om du vill annars får det va tack."

Jag orkar inte vara lika snäll utan svarar vänligt men bestämt:

"Hej

Ja som jag skrev till dig tidigare och även till dig i en annan mail så gäller NU 3200:- och INGET annat.

Mvh Johanna"


OCh så fick jag ett svar nyss:

"ok men vet inte vad du menar i annat meil har bara en mail adress men tack ändå."



ORKA!!!


Kommentarer
Postat av: Lindah

haha

2009-11-10 @ 12:48:08
URL: http://www.grodfamiljen.se
Postat av: Sandrah

Han verkar ju verkligen vilja ha vagnen

2009-11-10 @ 13:32:35
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hahahaha :P

2009-11-10 @ 14:45:13
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Postat av: Matilda - Snart 2 barns mamma!

Haha att han orkar!! Jag lovar att uppdatera om/när jag köpt en sjal och prövat den mm ;)

2009-11-10 @ 21:20:56
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Carola

haha!! DET va komiskt!!

2009-11-12 @ 08:57:30
URL: http://carolalola.blogspot.com

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0