Kalas

Igår var vi hos Elliots farmor på hans eget kalas! ;) Doms ak ju åka bort när vi ska ha kalas här hemma så farmor erbjöd sig att hålla i det här kalaset själv, och ja de tackar man väl inte nej till ;) Räcker med de kalas vi lär ha här hemma.
Vi åkte tåg till Hallsta och fick gå från stationen eftersom bilen va inne på verkstan.. Men de va skönt även om regnet verkligen hängde i luften. Promenaden tog typ 40 minuter i rätt lungt tempo. Elliot sov skönt under tiden. Han vaknade lagom när vi svängde in på farmors gata. :)
Elliot åt lite lunch innan Minis o Matte kom och han fick öppna deras paket! :) han fick en boll (som vi ska ta upp till stugan) och en annan grej som jag inte tänker förklara för då blir de bara fel ;) Ni får se bilder sen. Blev ju en maaassa bilder!

Sen fick vi stora supergoda smörgåsar med köttbullar/rödbetssallas, ost/skinka och räka/ägg. Och Elliot fick specialgjorda till honom! :D Såg ut som en katt med mjukost på och blåbär till ögon och gräslök till morrisar. BILDER kommer givetvis sen! :D Så söt va de iallafall och han tyckte de va gott. Sen va de dags för tårta och DEN försvann fort må jag säga! Farmor med pappas hjhälp hade gjort en brnvänlig tårta som vi alla åt av. Gott tyckte vi alla!
Sen fick Elliot öppna farmors paket och det va ju en massa böcker! (Visste vi) Och Elliot som äälskar böcker! Han står här bredvid nu och bläddrar. :) Sen fick han en jordgubbsplanta som vi ska vårda ömt och käka gubbar av sen ;)
Så dagen va jättelyckad och Elliot va jättetrött när vi kom hem, även om de tog ett tag för honom att somna. :)
Sen gick han en hel del i går också. Haha jag ställde honom så han skulle gå till pappa, men han bara svängde av och gick ut i hallen! :D TOK!

Får se vad vi hittar på idag.. Va ju supersoligt nyss.. men inte nu längre.. jag som tänkte gå ut.. får se om regnet håller sig väck.. Elliot vaknade 4 och sen halv 7, så han är ju redan trött. Min plan va ju att han skulle vara vaken till efter lunch och sen sova lite längre då.. men tror jag får lägga den planen på hyllan... KLockan är ju bara nio..
Aja vi får se avd som händer...

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0