Torsdag 19 Mars

I går började vi med att åka till BVC för vägning och mätning. Elliot vägde 9350g och va 74,4 cm lång! Sen va tanken att vi skulle hinna hem till kvart i 11 för att åka med Sofie och Anton till Irsta, men vi han inte alls. Så vi fick gå ner och ta bussen. Och när jag kom fram vid hållplatsen så va de rätt länge innan nästa buss skulle fgå såklart.. SÅ vi promenerade ner till stationen och dör köpte jag första glassen för året! Jag såg att dom hade nya Noggern med mint! :D LIVSFARLIGT! så gott! :D
Så jag satt i solen och väntade på bussen och åt min supergoda glass och Elliot låg och sov i vagnen! Sen kom vi iallafall väg med bussen och kom fram till Irsta en timme för sent ;)
Vi skulle alltså på ettårskalas för alla barn i en tråd på FL som jag huserar i! ;) Men vi han med att äta gott och byta presenter! Sen kom svärmor och hämtade oss och vi åkte hem och åt lite mat innan jag och Henke åkte mot Rocklunda.. Eller ABB Arena som de så fint heter nu för tiden. VI skulle iallafall på hockey, VÄsterås- Rögle. Och de kunde vi ju lika gära ha skippat ;) Gick ju åt skogen! aja kul att gå på hockey igen ialalfall, var ju LÄNGESEN nu. Men jag kan inte sluta att förvånas.. Eller nä förvånas för jag itne länge men jag blir förargad när jag går på hockey och möter den hrä så kallade HEJJA-klacken.. De slår aldrig fel att VIK:s klack nångång under matchens gång helt glömmer bort vad dom är där för att göra. Ja just; HEJJA. Den här klacken är så lättpåverkad så minsta lilla gör att dom som sagt glömmer av att hejja och börjar ösa en massa glåpord över motståndarlaget. Det är sportsligt, eller hur?
Igår spårade klacken ur när rögles målvakt for omkull, ja möjligtvis lite väl lätt, när en VIK-spelare körde förbi. Men vad tror ni att målisen vill ha ut av det? Jo de första är en utvisning, BINGO, det andra är ju att få klack och andra spelare ur balans! BINGO igen! Han var ju skitnöjd över de han åstakom! Nä FRAM med RIKTIGA hejjaklacker!

Idag fick jag sovmorgon till 10! Tack pappan! Kanske va de onödigt eftersom bebisen sov från 18-05.30 i sin säng och sen till 07.40 i våran! Men eftersom vi sagt att jag skulle få sovmorgon så kunde jag ju inte tacka nej ;)
Sen så äåt vi lunch och sen tog jag Elliot i vagnen och åkte till Vallby friluftsmuseeum. Där mötte vi upp Anna o Nova så vi spatserade runt i solen och kollade på alla söta djuren ett tag! Härligt!

nu ikväll så åkte Henke med sin pappa och hämtade vårt nya köksbord! Ja alltså de är inget fabriksnytt utan nytt för oss. Vi har sagt att så länge Elliot sitter och slår i bordet så köper vi inget nytt. Men de här är STÖRRE än vårat yttepytte vi hade ;) Nu har vi 6 stolar runt bordet! SKÖNT!

Nu måste jag smita och kissa! iiii...
Tjing!

Kommentarer
Postat av: Elin

Så ni har en Västerås-bebis, och vi får nog en Rögle-bebis, i alla fall om pappan får bestämma! :) I mitt fall är det ju mer åt en Frölunda-bebis förstås, men jag tror inte jag har så mkt att säga till om i frågan! :)

2009-03-20 @ 19:03:06
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Teres

ja - LEKSAND har ju iaf en bra hejjarklack :-)

2009-03-20 @ 21:05:07
URL: http://duochjag.babyblogg.se

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0