Sjukling

JA de hela igår slutade med att pappan sov på madrass inne i Jottes rum och vi sov i våran säng.. Somnade på en gång i våran säng men vaknade vid halv 2 och vägrade somna om.. Eftersom han fått upp all mat innan han somande så gick jag upp och gjorde välling till honom.. Som han åt, och så kom allt upp... i  våran säng.. som tur va så låg han på en plastad frotté så de blev inte en sån stor olycka.. eller ja de va lätt att ta reda på..  Gick upp och bytte lakan å pyjamas och passade på att ta tempen på honom.. 38,8! Första gången i sitt liv som Elliot hade feber!
Han fick alvedon och näsdroppar så gick vi och la oss.. Somnade så småningom men han vakande ju såklart en massa gånger.. svårt med täppa.. och flera av gångerna trodde han att han inte skulle sova mer! Men jag lyckades få honom att sova. Sen vaknade han halv 7 och då orkade jag inte försöka mer så jag tände lampan, men bara efter nån minut så ser jag att han lägger ner huvudet och ögonen bara svajar! hehe så han somnade och sov en halvtimme till iallafall.. ;)
Sen gick vi upp och satt på golvet i köket med en handduk och åt en flaska välling! Den fick han behålla! Sen sov han en svägn på fm och sen skulle han få välling igen, men hela flaskan kom upp igen.... Sen sov han en timme och sen skulle jag försöka ge honom banan, men då kom de också upp! Men jag tror ändå inte att de har vart kräksjuka här utan de är all slem som han sväljer.. han har ju vart såååå snorig.. Sen sov han på mig i typ 2½ timme! NÄR var senast han ville sova i min famn??? JÄTTELÄNGE sen!
Men iallafall så fick han i sig en del vatten sen på em som inte kom upp, och efter ett tag fick han lite frukt som också fick stanna kvar! Och sen innan sängen så fick han en liten flaska välling som också är kvar!! HURRA! ;)
Nu sover han och jag hoppas han sover ett tag nu med alvedon och näsdroppar!

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Oj låter som en riktigt jobbigt natt :/ Men mysigt att han sov i famnen iaf.. det vill Devin också när han är sjuk -mys-

2009-01-24 @ 21:38:49
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas det är bättre med er! Det är feber här hemma också, och snuvigt värre. Men den lille stackaren har ju mått så här(mer eller mindre) större delen av tiden sen han föddes, så han är väl van nu. Men när han är riktigt snorig så blir det värre av välling, välling (och mjölk har jag märkt på dottern) gör att barnen här hemma blir slemmigare.

2009-01-24 @ 22:09:29
URL: http://minalldelesegnalilla.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0