Mollipect

Igår va de skit igen.. Elliot kräks! Men de är ingen kräksjuka! Men de kan ha berott på att jag försökte lura i honom Mollipect. Han fick de blandat med frukt och då kom de upp. Så vi badade som vanligt så tänkte jag ge honom välling då istället innan sängen. Han fick välling och sen satt vi och filurade lite med en handduk (för kräket) och jag tänkte precis att ja de fick han ialkalfall behålla.... Då kräktes han.. och ALLT, verkligen allt och lite till kom upp..
Ja hur gör man då? Lägger man en helt urkräken bebis och tror att han ska sova hela natten? öh  ja lycka till.. Han fick sitta och leka lite och sen fick han lite välling igen, 60 ml fick jag i han sen fick han gå och sova.. Han vakande till vid 20 men somande fort igen.. Sen gick vi och la oss och jag täntke ju fortfaradne bara på att jag förmodligen skulle få gå upp och försöka ge honom välling eller nått i natt.. för de går ju aldrig en hel natt på 60 ml..
HALV 6 vaknade han i sin säng och sen sov vi till halv 8 i våran säng.. på 60 ml välling! SÅ skönt!
Han har fått välling igen nu på morgonen och de fick stanna kvar och nu sover han igen.

Henke tänkte om de va nått som han va känslig mot.. täntke jag skulle ringa BVC i dag och rådfråga..

Vi skulle ju åkt till Skallbergets ÖF idag men vi skippar de såklart.. inte så kul om han kräks upp där.. och äta lär han ju göra. ;) Men vi ska ut på en promenad idag iallafall!

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Hur vet du att det inte är kräksjukan?

2009-01-28 @ 10:36:00
URL: http://sandrah.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0