IKEA

Idag har vi varit och shoppat på IKEA. Elliot har fått Expedit-hyllan (4x4) och en Malm-byrå till sitt rum! Och vi har även handlat lite smått å gott.. LAMPOR, som va nödvändgt nu när adventsstakarna ploclkats ner så blir de ju så mörkt! Men nu lyser det jättefint!
Sen köpte jag en lång tavelhylla som vi ska ha inne i sovrummet med tre canvas-tavlor på. Och sen innan har vi (inte uppsatta) två kortare tavelhyllor och till dom köpte jag fyra ramar.

Elliot skulle ha fyra kortare (vita) tavelhyllor till sitt rum, men dom fanns inte och skulle inte komma in på flera veckor.. Lite trist..Men jag köpte ramar till hans rum också. Fast bara vanliga träiga som jag ska måla. FUnderar på att måla dom vita och sen ha gröna prickar och ränder tex på dom! Får se vad de blir!
Sen skulle jag ha lådor på hjul till Elliots rum, men locken till dom va slut så då skulle dom bara ta en massa plats om man inte kan stapla dom, så de köper vi sen. Likaså en spegel ska han ha.. Och tavelhyllorna ja..

Elliot somnade i bilen på väg från IKEA, eller ja han somnade precis när vi stannade utanför porten.. så jag bar upp honom att tog av han kläderna och la han i sängen, efter tyå 20 minuter vaknade han (alles för lite) men ville inte somna om.. Han fick komma upp och lekte ltie men va gnällig så han fick sin flaksa välling. Sen täntke jag försöka lägga honom igen för han sov ju för kort. Men han ville då inte sova! Sen lite senare försökte jag igen men de funka inte alls.. Och då fick jag ändra plan och försöka hålla bebisen vaken istället tills kvällgröten och badet och sängen.. OCH ja så blev det! Alltså va han vaken från 13.35 och somnade på tre röda strax efter 18.. Så han sov kasnke 60 minuter på hela dan idag..

Jag är trött idag med.. undrar om ja ska gå å slagga.. Henke sover redan på soffan.. :)

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Carro

Tack för din kommentar i min blogg :)

2009-01-08 @ 18:37:42
URL: http://baracaroline.bloggspace.se

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0