Freebirthing

Sitter o kollar på femman nu.. Programet handlar om förlossnibg på egen hand! Hemma själv eller med mannen och ingen barnmorska och inget sjukhus.. Ingen som kan ta hand om vare sig dig eller ditt barn om de inte går som de ska..
Ja enligt mig då.. För dom som väljer det ska de vara frihet.. och smärtfritt? Det ska tom kännas ungefär som en orgasm... hmmm.,.. ok? Jag tänker INTE utsätta mig eller mina barn för nått dyligt..  Jag vill veta att det finns hjälp OM olyckan skulle vara framme, så att ingen behöver dö i onödan!
En tjej har valt bort all sjukvårdshjälp och iltraljud under graviditeten..
Som tex min egen förlossning med Elliot! VAD hade hänt om jag inte hade mina regelbundna besök hos min barnmorska? HUR långt hade det gått? Hade vi båda strykit med?
Jag fick ju sättas i gång i v.37+0 för min barnmorska märkte att jag hade ANINGEN högre blodtryck än innan och då insisterade hon på att jag tog ett urinprov och i det hittade hon ökad protein och efter mer urinprov och blodprover och så på förlossningen kom dom lätt fram till att jag hade fått havandeskapsförgiftning! Nu satte dom i gång mej på stört och allt gick ju bra tillslut.. Men vad hade hänt om jag inte gått regelbundet till BM så att de inte hade upptäkts? Ja gissa själva..
Trots att de flesta förlossningar går komplikationsfria så finns det SÅÅÅ mycket som kan gå fel!

NÄsta graviditet kommer jag gå ännu oftare hos BM för att verkligen hålla koll på att jag inte får preeklampsi igen.. Jag som redan haft det en gång är lite mer i riskzoonen.. Och självklart skrämmer detta mig.. men med såna täta kontroller så ska man väl kunna hitta det i tid om det skulle ske igen.. så jag ska FÖRSÖKA att itne tänkta på det för mycket nästa gång jag är gravid..

Kommentarer
Postat av: Teres

ja, själv så skulle man ju förblödit då....

2009-02-17 @ 21:46:15
URL: http://duochjag.babyblogg.se
Postat av: Camilla

Jag såg bara de sista 15 minutrarna på programmet. Helt sjukt tycker jag att det är. Är ju så mycket som kan gå fel.

2009-02-17 @ 22:08:10
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hade väl fortfarande varit gravid ;-) William hade ju inga tankar på att komma ut. Och eftersom han fastnade lite på vägen ut så fick han lite hjälp med andningen direkt, så även där hade det ju kunnat gå lite snett.

2009-02-17 @ 22:14:49
URL: http://minalldelesegnalilla.blogg.se/
Postat av: Herr E

Usch usch, det där programmet var ju alldeles förfärligt knäppt!

2009-02-18 @ 00:34:43
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: Sandrah

Hade jag fött hemma hade inte Devin funnits idag, så jag tycker de där var rena idioter!

2009-02-18 @ 12:49:56
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Maria

FUCK!! Jag har glömt vi skall på simskola och titta på när Zebstian simmar i morgon!!!!



Kan vi ta det nästa torsdag!!

2009-02-18 @ 21:40:01
URL: http://mariamaroskas.blogg.se/
Postat av: Linda

Såg inte programmet men såg någon liknade dokumentär med Ricky Lake.

I USA snittas ju dom flesta gravida då läkarna vill att dom snabbt ska komma in och snabbt ut igen. Och så tjänar som stora pengar på att snitta dom.

Ricky Lake födde sin andra unge hemma i badkaret med en bm närvarande!

Fy fan va läskigt tänkte jag! om ungen hade fastnat eller nått då?

Sen övertalade hon sin kompis att föda hemma.

Hennes unge fastnade och det blev till att åka akut till sjukhuset, han höll på att dö.



Jag födde UTAN smärtlindrig på sjukhuset och fattar inte hur folk kan jämföra det med en orgasm?

Är ju samma sak att föda vart man än är enl mig?

Smärtan blir ju inet mindre för att man är hemma?

Tror ärligt dom tagit nå sprit eller lugnade för att klara av det hemma hahaa...



Båda mina förlossningar var komplikationsfria men hört om så många som haft det riktigt jobbigt. Att man vågar chansa att vara hemma utan läkarnas kunskap och hjälpmedel är GALENSKAP!!!



Nej tackar vet jag sjukhus hehe:-)

2009-02-19 @ 08:41:51
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0