Fredag soliga fredag

Elliot somnade igår 17.50. Gick inte att hålla honom längre..
NÄr jag inte orkade ligga kvar i sängen i morse var klockan 8.45 så jag gick upp occh kissade och satte mig i soffan då ropade Elliot. Så han sov alltså 15 timmar utan ett pip.  Och ja.. hur länge han hade sovit om jag inte gått upp är ju en gåta.. men 15 timmar räcker ju kan man tycka.. Han hade 38,7 när ha vaknade och vi fick i honom vätska och ok med mat.
Jag ringde läkaren och hon tyckte vi skulle få en tid för att kolla så de inte hade blivit nått av öronen eller halsen. Så vi fick en tid 11. Ut i kylan och ner på stan till läkaren. LÄkaren va supertrevlig och barnvänlig men Ellito va skitarg.. ;) Men iallafall så va de ingen större skillnad.. De va i sånt fall halsen som inte va så jättefin.. Men vi fick ingen annan medicin med läkaren menade att vi kunde typ börja med en alvedonkur. Morgon, middag, kväll i några dagar och se hur de blir..
Efter läkaren va elltio supertrött så han fick somna i vagnen men då tänkte jag att de va dum idé att åka hem på en gång eftersom jag då bar afår sita i trappet o vänta på att han vaknar.. Så jag gick faktiskt och köpte några sista julklappar.. SSÅÅÅ FINA! men jag visar er efter julen.. Men de är såå fina "saker"..

Sen åkte vi hem och väl hemma hade Ellito 40,6 i temp.. Han fick alvedon och jag fick faktist i honom lite välling och sen stoppade jag honom i säng, så nu sover han igen.. Nu får han sova.. Han lär väl somna i vanlig tid ändå som han gjort nu när han vart sjuk.. å andra sidan spelar de ingen roll när  han somnar för natten bara han mår bra..
Jag ska låta han sova en stund utan att leva så mycket rövare.. ;) sen ska jag plocka undan i köket och här i v-rummet. De är saker överallt!

Kommentarer

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0