Så ruttet!

Sitter o kollar på kunskapskanalen. Handlar om hur VI människor avlar våra bästa vänner hundarna.
USch jag blir så upprörd över att se sånt här! Fy fan.. Sätta utseende framför hälsa! Fan för oss människor!

Sen säger man att man inte SKA ha blandisar.. Ok jag är inte för att avla fram blandisar, men i många av fallen så är blandisarna mer hälsosamma. Sen finns de ju SJÄLVKLART blandisar som är åt skogen också.. Jag tänker inte diskutera nått sånt här.

Jag kollar som sagt på "DOkument utifrån", och de är ju hemsk vad vi utsätter våra djur för! För att dom ska vara "FINA". Vilken som i dom flesta fallen inte ens är..

Ah i Ridgebackens rasstandars står det "Valpar utan hårkam ska avlivas!" <--- Vilket jävla skit.. Den där hårkammen som dessutom är en missibldning på ryggraden! BRA! Ha ihjäl dom som INTE är missbildade..

Jag skulle lätt kunna ta upp en massa exempel.. MEn avstår. Det skulle bli ett milslångt inlägg i såna fall! Och jag är för upprörd för att jag skulle få fram nånting vettigt.. Men kan ju bara nämna Schäfer, Grand Danois, Boxer, Bulldog- osv osv....

FY SKÄMS PÅ OSS människor som utsätter våra bästa vänner för lidande i alla former! Jag skäms för er..

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Ja jag håller verkligen med dig. Det är helt jävla sjukt att de ska få lida och ha ledproblem med mera för att de ska se fina ut.. Usch!

2009-04-04 @ 08:37:05
URL: http://sandrah.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0