Äventyrligt

I morse när vi precis gått upp fick jag sms av marie som undrade om jag inte kunde vara hundvakt i några minuter medans hon lämnade barnen på dagis. Jag skulle alltså gå ut och passa Maries brors lille hundvalp som Marie inte ville lämna hemma själv. Självklart kunde jag göra det och vi skulle ju ändå iväg så vi gick ut och passade lilla Tindra.



När Marie lämnat tjejerna på dagis tog jag och Elliot bussen till Vallby, eftersom planen va att gå på öppna förskolan där! NÄr jag va där smsade jag en annan mamma och frågade om hon skulle dit. Hon ringde upp mig och sa att hon precis parkerat på parkeringen. Sen frågade hon vart jag var, och eftersom jag aldrig vart i dessa delar av stan och än mindre på den ÖF så hade jag liite svårt att orientera mig men lyckades rätt bra. Och då sa Anna-Lena, "OJ då skulle du klivit av mycket tidigare!". Jag blev väldigt fundersam eftersom jag såg ICA framför mig och en annan mamma hade berättat att ÖF låg till höger om ica. Så jag frågade Anna-Lena om de inte va bra att jag va nära ica?
Jooo AnnaLena tyckte ju att de va bra men till ingen nytta, sen förklarade hon vart jag skulle gå och jag gjorde mitt bästa att hitta. Jag lyckades hitta efter hennes beskrivningar ut på en väg som jag skulle följa.. Och ju längre jag kommer på den vägen, ju mer inser jag hur vi har missförstått varann! JA men inte så att jag var på fel väg egentligen utan att Anna-Lena trodde att jag var på väg till Vallby friluftsmuseeum och inte ÖF.  Och ja vart museet låg de vet jag ju såklart!
Så hon hade lotsat mig ut från vallby centrum till museet och då fanns de ju inga val ;)  Lika bra att hänga på till museet o kika in alla djur i grejer!

Elliot blir ju så galen när han får se djur och idag va inget undantag! Han har toksrattat sig igenom Vallby idag ;)
Han fick en ny bästa vän:


ELVIS the häst! :D


Mys!


Skrattar åt Elvis :)


Sen täntke vi gå in på restaurangen där och fika/äta, men dom hade inte öppnat än och vi var fruuusna! Så då bestämde vi oss för att gå till Öppna förskolan! :P Så då fick jag gå dit jag skulle från början! Och JO de låg till höger om ICA :P
Vi åt lite lunch först innan barnen fick buuuusa!


Boll o marackas! Kan ju inte bli bättre!







Ja, de ände en olycka så Elliot fick byta byxor! Han hade jeans till sin fina t-shirt först, men så fick jag roota i väskan efter andra byxor och hittade dessa! bra matchning och inte minst; De är storlek 68! haha ja dom va lite små, men vad gör man då? Jag måste uppdatera skötväskan med ltie större kläder ;)

Sen åkte vi hem och åt mellis och efter det ut direlt igen för att busa med Vira o Nea! Lite gungande och lite gåträning och lite bus! ;)




sötunge


Goo


buuus

Sen kan jag lova att jag hade en trött pojke här! Elliot busade lite i V-rummet och så hade han släpat dit sin fluffiga overall som han liksom gosade med och nästan somnade på golvet! Sen åt vi gröt och när han sen satt och åt ett kex höll han på att slockna i stolen..  :) Så vi badade snabbt och sen mös vi i soffan och sen somnade han illa kvickt!

 I morgon ska Elliot hem till pappas faster och ha skoj hela dagen medans mamma åker till Teres och syr hela dagen! Får se om jag lyckas sy nåntign! :P KUL ska de bli!

Natti!


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Fullspäckad dag :D

2009-04-08 @ 22:32:26
URL: http://sandrah.blogg.se/

Har du nått att säga mig:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara för mig)

Har du en egen blogg?:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0